ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

استعفای مدیرعامل بنیاد Starknet در میانه جنجال‌های توزیع توکن Layer 2

2024/08/07
11:33
24

بنیاد Starknet در حال تجربه یک تغییر بزرگ در رهبری است. دیگو اولیوا، نخستین مدیرعامل این بنیاد از مارس 2023، پس از موفقیت در ایجاد یک تیم و ساختار مستحکم، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

جیمز استردویک، که از ژانویه 2024 به‌عنوان رئیس رشد اکوسیستم به بنیاد پیوسته بود، به‌عنوان مدیر اجرایی جدید منصوب می‌شود تا به پیشبرد اکوسیستم Starknet و گسترش آن ادامه دهد.

دستاوردهای دیگو اولیوا و مسیر پیش‌رو با رهبری جدید

دیگو اولیوا به‌عنوان نخستین مدیرعامل بنیاد Starknet پس از جست‌وجوی گسترده انتخاب شد، به دلیل تجربه کارآفرینی و شخصیت قوی‌اش. تحت رهبری او، بنیاد از یک تیم کوچک دو نفره به سازمانی با بیش از سی حرفه‌ای تمام‌وقت تبدیل شد.

در دوران مدیریتش، پروژه‌های مهمی مانند پروژه Provisions و برنامه‌های توسعه اکوسیستم از جمله DeFi Spring، Seed Grants و برنامه‌های Catalyst و Propulsion آغاز شد. اولیوا به تاسیس ارزش‌های بنیادی و چارچوب عملیاتی بنیاد کمک کرد و با بیش از 100 تیم قراردادهایی امضا نمود و برنامه‌هایی مانند Basecamp و Hacker Houses را گسترش داد.

با توجه به ساختار و تیم موجود، دیگو و هیئت‌مدیره بنیاد بر این باورند که زمان مناسب برای انتقال رهبری فرا رسیده است. طبق گفته‌های بنیاد Starknet، دیگو به‌منظور اطمینان از انتقال روان، برای یک ماه آینده با بنیاد باقی خواهد ماند.

جنبه‌های جنجالی و تأثیرات توزیع توکن STRK

انتقال رهبری در شرایطی انجام می‌شود که در جامعه Starknet، جنجال‌هایی در مورد زمان‌بندی و تأثیرات توزیع توکن STRK وجود دارد. اعضای جامعه از معیارهای تعیین‌شده برای توزیع توکن Starknet نارضایتی داشته‌اند. علاوه بر این، تعطیلی ناگهانی صرافی غیرمتمرکز ZKX که بر روی Starknet ساخته شده بود، انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

در تاریخ 20 فوریه، توسعه‌دهندگان Starknet حدود 700 میلیون توکن STRK از مجموع 10 میلیارد توکن را به منظور پاداش به استیکرهای انفرادی و مایع اتریوم، توسعه‌دهندگان Starknet و پروژه‌های خارج از اکوسیستم Web3 توزیع کردند. در 90 دقیقه ابتدایی، 45 میلیون توکن STRK ادعا شد که تا کنون از 220 میلیون فراتر رفته است.

با این حال، این هیجان به سرعت کاهش یافت و تا 19 فوریه، تعداد حساب‌های فعال به‌طور قابل توجهی به حدود 84,260 رسید که کاهش 65 درصدی از اوج خود داشت. توزیع 1.3 میلیارد توکن به افراد کلیدی و سرمایه‌گذاران نارضایتی‌هایی را برانگیخته است، به ویژه در مورد معیارهای توزیع توکن Starknet.

بیشتر پیچیدگی‌ها از تعطیلی اخیر صرافی غیرمتمرکز ZKX نشأت می‌گیرد که به‌دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد تعطیل شد و انتقادات شدیدی از جانب سرمایه‌گذاران اصلی و عدم شفافیت و ارتباط مؤثر را به دنبال داشت.


منبع : Cryptonews