ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بلک‌راک و نزدک درخواست تأسیس آپشن های معاملاتی برای ETF اتریوم را ارائه کردند

2024/08/07
11:38
20

بلک‌راک و نزدک در تاریخ سه‌شنبه، برای معرفی آپشن های معاملاتی برای iShares Ethereum Trust (ETHA)، ETF  اسپات اتریوم بلک‌راک، درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کردند.

تغییر پیشنهادی در قوانین نزدک تنها به ETHA، تنها ETF اتریوم لیست‌شده در بورس الکترونیکی نزدک، مربوط می‌شود. سایر ETF‌های اتریوم در بورس نیویورک (NYSE) Arca یا Cboe لیست شده‌اند.

این درخواست، گامی مهم در پذیرش عمومی ETF‌های اتریوم به شمار می‌آید. از زمان راه‌اندازی این صندوق‌ها در ماه ژوئیه، این محصولات توجه زیادی از سوی سرمایه‌گذاران جلب کرده و حدود 1.5 میلیارد دلار ورودی خالص داشته‌اند.

آپشن ها، قراردادهای مالی هستند که به دارنده حق خرید یا فروش دارایی با قیمت معین را می‌دهند، بدون آنکه الزامی برای انجام این معامله وجود داشته باشد.

در بازار ارزهای دیجیتال، آپشن های اتریوم و بیت‌کوین بر اساس همین اصل عمل می‌کنند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که بر اساس نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال، بدون داشتن خود ارزهای دیجیتال، اقدام کنند.

در درخواست آمده است: «این بورس معتقد است که ارائه آپشن ها بر روی Trust به نفع سرمایه‌گذاران خواهد بود، زیرا ابزار سرمایه‌گذاری اضافی و با هزینه نسبی پایین‌تری برای دسترسی به اتریوم اسپات و وسیله‌ای برای پوشش ریسک فراهم می‌آورد.»

پیش‌بینی تحلیل‌گر بلومبرگ درباره تصمیم SEC

تحلیل‌گر بلومبرگ، جیمز سیفارت، پیش‌بینی می‌کند که SEC تا حدود 9 آوریل 2025 تصمیم نهایی خود را درباره پیشنهاد بلک‌راک بگیرد.

نزدک اشاره کرده است که در حال حاضر آپشن های معاملاتی برای ETF‌های کالایی که به‌صورت trust طراحی شده‌اند، از جمله iShares COMEX Gold Trust و iShares Silver Trust را ارائه می‌دهد.

ETF‌های اسپات بیت‌کوین، که در ژانویه راه‌اندازی شده و اکنون بیش از 50 میلیارد دلار دارایی را کنترل می‌کنند، هنوز منتظر تأیید SEC برای معاملات آپشن ها هستند. ETF بیت‌کوین بلک‌راک جزو نخستین ETF‌های اسپات بیت‌کوین بود که در ژوئن شروع به معامله کرد و شش بورس آپشن ها درخواست لیست کردن آپشن ها بر روی ETF‌های اسپات بیت‌کوین کرده بودند. اما در ماه ژوئیه، SEC اعلام کرد که نیاز به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری دارد.


منبع : Cryptonews