ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک مجازی موکس در هنگ‌کنگ به نخستین ارائه‌دهنده ETF های بیت‌کوین و اتریوم تبدیل شد

2024/08/07
11:43
16

بانک مجازی موکس، که تحت حمایت standard Chartered در هنگ‌کنگ فعالیت می‌کند، در روز چهارشنبه اعلام کرد که گزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را با اضافه کردن صندوق‌های قابل‌معامله (ETF) ارزهای دیجیتال گسترش داده است. این اقدام موکس را به نخستین بانک مجازی در هنگ‌کنگ تبدیل کرده که محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با کریپتو را ارائه می‌دهد.

موکس به نظرسنجی اشاره کرد که نشان می‌دهد حدود یک‌سوم از ساکنان هنگ‌کنگ با ارزهای دیجیتال تعامل داشته‌اند و درصد مشابهی از دارندگان کریپتو، تمایل به تغییر به بانک‌هایی دارند که خدمات مرتبط با کریپتو را ارائه می‌دهند.

این بانک بر تعهد خود به نوآوری و رضایت مشتری تأکید کرد و افزود که این ابتکار در پی روندهای بازار است و دسترسی به ارزهای دیجیتال را برای مشتریان آسان‌تر می‌سازد.

استفاده از وضعیت بانک مجازی برای ارائه ETF‌های کم‌هزینه بیت‌کوین و اتریوم

ETF هایی که به‌طور مستقیم در دو ارز دیجیتال بزرگ جهان، بیت‌کوین و اتریوم، سرمایه‌گذاری می‌کنند، اکنون بخشی از خدمات Mox Invest هستند که در فوریه راه‌اندازی شد. همچنین، این شرکت قراردادهای آتی کریپتو ایالات متحده را ارائه می‌دهد. با این حال، ETFهای اسپات کریپتو ایالات متحده در دسترس نیستند.

موکس به‌دنبال تمایز با ارائه هزینه‌های رقابتی برای ETFهای کریپتو است. در حالی که ETFهای اسپات بیت‌کوین و اتریوم هنگ‌کنگ می‌توانند از طریق پلتفرم‌های کارگزاری سنتی خریداری شوند، موکس از وضعیت بانک مجازی خود برای ارائه هزینه‌های پایین‌تر استفاده می‌کند.

این بانک هزینه‌ای معادل 0.12% برای تراکنش‌ها با حداقل HK$30 (US$3.84) برای ETFهای فهرست‌شده در هنگ‌کنگ و 0.01% به ازای هر سهم با حداقل US$5 برای ETFهای فهرست‌شده در ایالات متحده دریافت می‌کند.

موکس قصد دارد در آینده نزدیک امکان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود فراهم کند که این ویژگی، توجه بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات مالی را جلب کرده است.


منبع : Cryptonews