ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری بیت‌استمپ و استریپ برای تسهیل خرید ارزهای دیجیتال در اروپا

2024/08/08
09:53
19

برای ساده‌سازی پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر اروپا، صرافی ارز دیجیتال بیت‌استمپ با استریپ، پردازشگر پرداخت‌های پیشرو، همکاری کرده است. هدف این همکاری، تسهیل خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات (پول‌های سنتی مانند یورو، ین، دلار آمریکا) برای مصرف‌کنندگان اروپایی است.

آسان‌سازی ورود به بازار برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان

بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی دو شرکت که در تاریخ ۷ اوت منتشر شده، بیت‌استمپ مسئول مدیریت فرآیند تبدیل ارزهای فیات به ارز دیجیتال و انتقال امن دارایی‌های دیجیتال خریداری‌شده به مصرف‌کنندگان خواهد بود. این صرافی از فناوری "ورود به بازار" استریپ استفاده خواهد کرد که یک ویجت قابل تنظیم است و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به‌راحتی گزینه‌های خرید ارز دیجیتال را به وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های خود اضافه کنند. با استفاده از چند خط کد، توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربه پرداختی روانی را برای تبدیل یورو یا دیگر ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال، از جمله بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، یو‌اس‌دی کوین (USDC)، سولانا (SOL) و استلار (XLM)، ارائه دهند. با این حال، این ویجت برای مشتریان بریتانیا در دسترس نخواهد بود.

علاوه بر این، استریپ و بیت‌استمپ پیچیدگی‌های پشت‌پرده را مدیریت خواهند کرد و اطمینان خواهند یافت که تراکنش‌های ارز دیجیتال به‌سرعت تسویه می‌شوند.

سادگی در خرید ارزهای دیجیتال

در تاریخ ۱۶ ژوئیه، استریپ از گسترش فناوری ورود به بازار خود برای تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال در بازار اروپا خبر داد و به مشتریان محلی امکان خرید ارز دیجیتال از طریق کارت‌های اعتباری یا بدهی به‌طور مستقیم از طریق استریپ را فراهم کرد. برای این گسترش، استریپ چندین گزینه یکپارچه‌سازی برای کسب‌وکارها توسعه داده است، از جمله ویجتی که به‌راحتی به وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها اضافه می‌شود و فرآیند تأیید مشتری، مدیریت هزینه‌ها و حل اختلافات را بر عهده می‌گیرد و هدف آن ساده‌سازی فرآیند برای کسب‌وکارها و بهبود تجربه کاربری است.

این بدان معناست که کیف‌پول‌های دیجیتال، بازارهای NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) می‌توانند به کاربران اروپایی خود امکان خرید ارز دیجیتال را به‌طور مستقیم درون پلتفرم‌های خود ارائه دهند.

رشد بازار ارزهای دیجیتال در اروپا

همکاری بین استریپ و بیت‌استمپ در زمانی صورت می‌گیرد که پذیرش ارزهای دیجیتال در اروپا در حال افزایش است. طبق گزارش ماه جولای CoinWire، حجم معاملات جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۰۸ تریلیون دلار برآورد شده که تقریباً ۹۰٪ بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. اروپا در تجارت ارز دیجیتال پیشرو است و ۳۷.۳۲٪ از ارزش تراکنش‌های جهانی را به خود اختصاص داده است.

در حالی که ایالات متحده به تازگی اجازه معاملات بیت‌کوین و اتریوم به‌عنوان صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETFs) در بورس‌های معمولی را داده است، این کشور هنوز در زمینه مقررات کلی ارز دیجیتال از اروپا عقب‌تر است. اتحادیه اروپا رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و با تصویب مقررات "بازارهای دارایی‌های دیجیتال" (MiCA) تلاش می‌کند تا قوانین روشنی برای صنعت ارز دیجیتال ایجاد کند و با همکاری نزدیک با کارشناسان این حوزه، موقعیت رهبری را در فضای ارز دیجیتال به‌دست آورد.


منبع : Cryptonews