ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مایکل سیلور، میلیاردر معروف، از دارایی‌های شخصی بیش از یک میلیارد دلار بیت‌کوین پرده برداشت

2024/08/08
09:56
16

مایکل سیلور، رئیس هیئت مدیره و هم‌بنیان‌گذار شرکت MicroStrategy، فاش کرده است که شخصاً بیش از یک میلیارد دلار بیت‌کوین در اختیار دارد.

در گفت‌وگویی با بلومبرگ، سیلور بیت‌کوین را به عنوان "منهتن سایبری" توصیف کرد و بر این نکته تأکید کرد که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های اصلی همیشه تصمیمی صحیح است. هرچند او مقدار دقیق دارایی‌های بیت‌کوین خود را فاش نکرد، اما در پستی در سال 2020 در شبکه X، اعلام کرده بود که 17,732 بیت‌کوین دارد که به ارزش تقریبی 175 میلیون دلار خریداری کرده است.

برتری بیت‌کوین از نظر سیلور

در این مصاحبه، سیلور به برتری بیت‌کوین نسبت به سرمایه‌های فیزیکی و مالی اشاره کرد و پتانسیل آن را برای ایجاد ثروت قابل توجه برای افراد، شرکت‌ها و کشورهای مختلف ستود. او همچنین درباره افت اخیر بازار که بر بیت‌کوین تأثیر گذاشت، اظهار داشت که نوسانات چنین وضعیتی ذاتی طبیعت بیت‌کوین است و این نوسانات در کوتاه‌مدت اعتبار و نقدینگی قابل توجهی ایجاد می‌کند.

او به این نکته اشاره کرد که نوسانات بلندمدت بیت‌کوین به عملکرد و دوام برتر دارایی‌ها کمک می‌کند. شرکت MicroStrategy تحت رهبری او نیز سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بیت‌کوین انجام داده و در حال حاضر حدود 226,500 بیت‌کوین به ارزش تقریبی 13 میلیارد دلار در اختیار دارد. این اقدام استراتژیک نه تنها باعث افزایش قیمت سهام شرکت شده، بلکه آن را به بزرگ‌ترین دارنده عمومی بیت‌کوین تبدیل کرده است.

در کنفرانس اخیر بیت‌کوین، سیلور پیش‌بینی کرد که ارزش بازار بیت‌کوین تا سال 2045 به 280 تریلیون دلار خواهد رسید. او معتقد است که بیت‌کوین که در حال حاضر تنها 0.1% از ثروت جهانی را تشکیل می‌دهد، می‌تواند به 7% برسد که به معنای قیمت 13 میلیون دلار برای هر بیت‌کوین است. در سناریوهای خوش‌بینانه‌تر، او پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین ممکن است تا 22% از ثروت جهانی را به خود اختصاص دهد و هر بیت‌کوین ممکن است به قیمت 49 میلیون دلار برسد.


منبع : Cryptonews