ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت ژاپنی متاپلانت وام ۱ میلیارد ینی برای خرید بیشتر بیت‌کوین تأمین کرد

2024/08/08
10:16
23

شرکت متاپلانت، که به دلیل خریدهای گسترده بیت‌کوین به "مایکرواستراتژی آسیا" شهرت یافته است، اعلام کرد که وام ۱ میلیارد ینی (معادل ۶.۸ میلیون دلار) با نرخ بهره سالیانه ۰.۱٪ برای خرید بیت‌کوین دریافت کرده است.

برنامه‌های متاپلانت برای جمع‌آوری ۱۰ میلیارد ین

در روز دوشنبه، متاپلانت اعلام کرد که قصد دارد حدود ۸.۵ میلیارد ین (معادل ۵۸.۷۶ میلیون دلار) را از طریق عرضه سهام جدید به بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند. این شرکت قصد دارد در مجموع ۱۰ میلیارد ین (حدود ۶۹.۱۳ میلیون دلار) از طریق صدور حقوق خرید سهام به تمام سهامداران معمولی جمع‌آوری کند. این تصمیم در جلسه هیئت مدیره متاپلانت اتخاذ شد و از ۵ سپتامبر به تمامی سهامداران معمولی حقوق خرید سهام تعلق خواهد گرفت.

متاپلانت در افشای اطلاعات خود اشاره کرد که به دلیل سطوح بالای بدهی در ژاپن، نرخ‌های بهره منفی مداوم، و تضعیف ین، به خرید بیشتر بیت‌کوین روی آورده است. در تاریخ ۱۶ ژوئیه، این شرکت ۲۱.۸۸ بیت‌کوین اضافی به ارزش ۲۰۰ میلیون ین (معادل ۱.۴ میلیون دلار در آن زمان) خریداری کرد که قیمت متوسط هر بیت‌کوین ۹.۱۴ میلیون ین (۵۷,۶۰۰ دلار) بود.

برنامه‌های توکن‌سازی سهام متاپلانت

متاپلانت در حال حاضر در بورس اوراق بهادار توکیو (TSE) فهرست شده است که دسترسی سرمایه‌گذاران آمریکایی را محدود می‌کند. این شرکت قصد دارد سهام متاپلانت را در شبکه لایه-۲ بیت‌کوین به نام Liquid توکن‌سازی کند.

در ماه مه، سهام متاپلانت شاهد افزایش چشمگیر ۱۵۸٪ در یک هفته بود و به عنوان بالاترین سودآورترین سهام ژاپن شناخته شد. در شش ماه گذشته، قیمت سهام متاپلانت ۳۶۴٪ افزایش یافته و در روز پنج‌شنبه به ۷۴۳ ین (۵.۰۸ دلار) رسید.

افزایش ۳۶۴٪ سهام در شش ماه

در روز دوشنبه، بازار سهام ژاپن بدترین افت یک‌روزه خود از سال ۱۹۸۷ را تجربه کرد. تعدیل بانک ژاپن افزایش نرخ‌ها بر روی اوراق قرضه دولتی کوتاه‌مدت از ۰٪ به ۰.۲۵٪ واکنش زنجیره‌ای در بازارهای جهانی ایجاد کرد.

با وجود افت بازار، متاپلانت همچنین از قصد خود برای استفاده از ابزارهای مختلف بازار سرمایه به‌طور استراتژیک برای تقویت ذخایر بیت‌کوین خود خبر داد و رویکردی مشابه مایکرواستراتژی را دنبال کرد. در تماس اخیر درآمدی خود، مایکرواستراتژی اعلام کرد که تا تاریخ ۳۱ ژوئیه، موجودی بیت‌کوین خود را به ۲۲۶,۵۰۰ بیت‌کوین گسترش داده است. از زمان ورود متاپلانت به بازار بیت‌کوین در آوریل، این شرکت حدود ۲۴۶ بیت‌کوین به ارزش حدود ۱۳.۴ میلیون دلار در اختیار دارد.


منبع : Cryptonews