ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون اوراق بهادار برزیل نخستین ETF مبتنی بر سولانا را تأیید کرد

2024/08/08
10:19
24

کمیسیون اوراق بهادار و بورس برزیل (CVM) تأیید کرد که نخستین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر سولانا در این کشور به تصویب رسید. این تأیید در پایگاه داده مرکزی CVM روز چهارشنبه منتشر شد و به اطلاع رسانه‌های محلی رسید.

این ETF مبتنی بر سولانا، اولین از نوع خود در برزیل و یکی از محصولات پیشگام در سطح جهانی است که بر پایه سولانا ایجاد شده است. اولین ETF مبتنی بر سولانا در ژوئن 2021 توسط شرکت 21Shares سوئیس در بورس SIX سوئیس معرفی شد.

وضعیت پیش‌عملیاتی ETF سولانا در برزیل

در حال حاضر، این ETF در مرحله پیش‌عملیاتی قرار دارد و منتظر تأیید بورس اوراق بهادار برزیل، B3 است. این صندوق بر اساس نرخ مرجع دلار سولانا CME CF، که توسط CF Benchmarks و با همکاری بورس کالای شیکاگو (CME) توسعه یافته، فعالیت خواهد کرد.

مدیریت این ETF بر عهده QR Asset، یک مدیر دارایی برزیلی، خواهد بود و Vortx، یک فین‌تک محلی متخصص در بازارهای سرمایه، به عنوان مدیر این صندوق فعالیت خواهد کرد.

تئودورو فلهوری، مدیر و رئیس سرمایه‌گذاری QR Asset، گفت: "این ETF تعهد ما به ارائه کیفیت و تنوع به سرمایه‌گذاران برزیلی را دوباره تأکید می‌کند. ما به عنوان پیشگامان جهانی در این بخش، به تثبیت موقعیت برزیل به عنوان بازاری پیشرو برای سرمایه‌گذاری‌های تنظیم شده در دارایی‌های دیجیتال افتخار می‌کنیم."

روند رشد ETFها در برزیل

در سال‌های اخیر، برزیل زمینه‌ای مناسب برای ETFها بوده است. بورس اوراق بهادار برزیل، B3، بین سال‌های 2021 و 2022، ETFهای بیت‌کوین و اتریوم را فهرست کرد. در مارس 2024، B3 شروع به ارائه ETF بیت‌کوین iShares BlackRock (IBIT) کرد.

اخیراً، Cboe از SEC درخواست کرده است که به مدیران دارایی VanEck و 21Shares اجازه دهد تا ETF مبتنی بر سولانا را در بازار ایالات متحده معرفی کنند. اما این درخواست هنوز تأیید نشده است.

ماه گذشته، شرکت مدیریت دارایی Franklin Templeton با تأیید چشم‌انداز و دستاوردهای بلاک‌چین، شایعاتی را به وجود آورد. این شرکت در پستی در X پیشرفت‌های سولانا در زمینه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ارزهای میم و نوآوری‌های NFT را در سه‌ماهه چهارم 2023 برجسته کرد.

بلاک‌چین سولانا همچنین شاهد راه‌اندازی اولین صندوق نهادی خود توسط Hamilton Lane، یک شرکت پیشرو در دارایی‌های جایگزین با بیش از 900 میلیارد دلار تحت مدیریت، بود. مدیر عامل Hamilton Lane از تأخیر پایین و توان عملیاتی بالای سولانا تمجید کرد و آن را برای توکن‌سازی ایده‌آل دانست.

حرکت برزیل به سوی دارایی‌های دیجیتال

برزیل در حال پیشرفت به سوی دارایی‌های دیجیتال و فناوری‌های نوآورانه مانند بلاک‌چین است. سال گذشته، این کشور اعلام کرد که قصد دارد مدارک شناسایی دیجیتال را برای بیش از 214 میلیون شهروند خود با استفاده از فناوری بلاک‌چین صادر کند.

الکسندره آموریم، رئیس Serpro، گفت که فناوری بلاک‌چین برای محافظت از داده‌های شخصی و جلوگیری از تقلب حیاتی است و افزود که پلتفرم بلاک‌چین b-Cadastros امنیت و اعتبار پروژه کارت شناسایی ملی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

علاوه بر پروژه هویت دیجیتال، برزیل همچنین در حال پیشرفت در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. در اوت، دولت جزئیات بیشتری درباره این پروژه که به Drex تغییر نام داده است، ارائه داد. هدف از CBDC گسترش دسترسی کسب‌وکارها به سرمایه از طریق سیستم توکن‌سازی مرتبط با Drex است.


منبع : Cryptonews