ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

گسترش دسترسی به USDe با ادغام Solana و افزودن SOL به عنوان دارایی پشتیبان

2024/08/08
10:44
30

شرکت Ethena Labs اعلام کرد که با اجرای یک ادغام جدید، کاربران اکنون می‌توانند استیبل‌کوین USDe خود را بر روی بلاک‌چین Solana خرید و فروش کنند.

این شرکت اظهار داشت که "مطمئن است این ادغام [با Solana] به طور قابل توجهی پذیرش USDe و sUSDe را افزایش خواهد داد و بازار جدیدی از معامله‌گران را با دارایی‌های پاداش‌دهنده در sUSDe ارائه خواهد کرد که تجربه استیبل‌کوین سنتی را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد."

Ethena همچنین SOL را به عنوان دارایی پشتیبان به USDe اضافه کرده است. در ماه آوریل، Ethena Labs بیت‌کوین را به عنوان دارایی پشتیبان برای "دلار سنتتیک" خود اضافه کرد که اکنون دارای ارزش بازار بیش از ۳ میلیارد دلار است.

Ethena افزود: "به‌علاوه تقویت قدرت و امنیت پشتیبانی USDe، این اقدام حدود ۲ تا ۳ میلیارد دلار علاقه باز اضافی در بازار آتی SOL باز خواهد کرد و به USDe این امکان را می‌دهد که به مقیاس‌پذیری خود ادامه دهد." این شرکت همچنین اشاره کرد که از زمان افزودن بیت‌کوین به عنوان دارایی پشتیبان، گردش USDe بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

برخلاف دیگر استیبل‌کوین‌ها مانند USDT و USDC که وابسته به دارایی‌های ملموس یا ارزهای فیات هستند، توکن USDe Ethena از مکانیزمی استفاده می‌کند که به دارایی‌های مستقیم وابسته نیست. Ethena به جای آن از استراتژی‌های هجینگ مشتقات با موقعیت‌های وثیقه‌ای شامل اتر و بیت‌کوین و سیستم آربیتراژ برای تولید و بازخرید استفاده می‌کند تا پیوند آن به دلار آمریکا را حفظ کند.

چند روز پیش، USDe شاهد تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار بازخرید بود که احتمالاً نتیجه فروش گسترده در بازار بود که منجر به کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار شد.


منبع : The block