ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فراخوان ائتلاف کریپتو به بایدن و هریس برای تعیین قوانین واضح و هشدار به خطرات

2024/08/08
10:46
24

یک گروه متشکل از بیش از 50 شرکت فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور جو بایدن و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس، درخواست کرده است که قوانین روشنی برای صنعت دارایی‌های دیجیتال تعیین شود. این گروه هشدار داده است که عدم وجود چنین قوانین، به آسیب دیدن مصرف‌کنندگان و توقف نوآوری منجر شده است.

در این نامه که توسط ائتلاف بازار کریپتو، متشکل از Solidus Labs، Coinbase، Circle و The Digital Chamber، و اعضای دیگر مانند Robinhood، BitGo و Chainalysis نوشته شده است، آمده است: "بسیاری از خسارات سال‌های اخیر می‌توانست با حفاظت‌های ابتدایی از مصرف‌کنندگان اجتناب شود." اعضای ائتلاف بر تعهد خود به صداقت بازار و تلاش برای تعیین استانداردهای قوی در صنعت تأکید کرده‌اند.

این نامه همچنین به رویکرد انضباطی نهادهای نظارتی در قبال کریپتو بدون قوانین مشخص اشاره کرده و بیان کرده است که این مسئله باعث شده شرکت‌های مطیع در ایالات متحده، مشتریان و سهم بازار خود را به نهادهایی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، از دست بدهند.

در چند سال گذشته، نهادهای نظارتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) علیه صرافی‌های کریپتو، شرکت‌ها و افراد مختلف شکایاتی مطرح کرده‌اند. در عین حال، رئیس SEC، گری گنسلر، بارها اعلام کرده است که اکثر ارزهای دیجیتال جزو اوراق بهادار هستند و خواستار ثبت نام صرافی‌های کریپتو در این نهاد شده است.

در سال گذشته، قانونگذاران در واشنگتن در حال کار بر روی لوایحی برای تنظیم صنعت بوده‌اند. در ماه مه، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ای به نام "نوآوری مالی و فناوری برای قرن بیست و یکم" را تصویب کرد. دولت بایدن گفته است که با این لایحه مخالف است، اما آماده است تا با قانونگذاران همکاری کند.

ائتلاف کریپتو همچنین در نامه‌اش به این موضوع اشاره کرده که امیدوار است دولت بایدن با کنگره برای تصویب قوانین اساسی در این سال همکاری کند و عدم استفاده از این فرصت را اشتباهی بزرگ دانسته است.

فصل انتخابات و تأثیرات آن بر صنعت کریپتو

صنعت کریپتو در فصل انتخابات آینده اهمیت زیادی پیدا کرده است. میلیون‌ها دلار به کمیته‌های سیاسی فوق‌العاده (Super PAC) کریپتو سرازیر شده و نامزدهای ریاست جمهوری مانند کامالا هریس و دونالد ترامپ به صنعت کریپتو توجه نشان داده‌اند.

حزب جمهوری‌خواه در پلتفرم خود برای انتخابات 2024 از شرکت‌های کریپتو و سرمایه‌گذاران حمایت کرده و به پایان دادن به "سرکوب غیرقانونی و غیرآمریکایی" صنعت کریپتو در ایالات متحده وعده داده است. ترامپ همچنین به طور علنی از صنعت کریپتو حمایت کرده است.

در همین حال، تیم هریس پس از اعلام عدم کاندیداتوری بایدن و حمایت از هریس به عنوان جانشین او، شروع به برقراری ارتباط با صنعت کریپتو کرده است. هریس هنوز به طور علنی موضعی در مورد کریپتو نگرفته است.

همچنین، سازمان حامی کریپتو "Stand with Crypto" روز چهارشنبه از دو استخدام جدید خبر داد: لوگان دابسون به عنوان مدیر اجرایی و سابرینا سیدیکی به عنوان مشاور ارشد ارتباطات.


منبع : The block