ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آربیتریم با همکاری Circle، USDC را به‌عنوان توکن gas Orbit Chain معرفی کرد

2024/08/08
10:58
25

آربیتریم اعلام کرده است که به منظور بهبود فرآیندهای تراکنش در اکوسیستم خود، با Circle همکاری کرده و از USD Coin (USDC) به‌عنوان توکن gas سفارشی برای Orbit Chains پشتیبانی می‌کند. این اقدام بخشی از مجموعه‌ای از ابتکارات گسترده‌تری است که آربیتریم در حال حاضر با Circle دنبال می‌کند.

آربیتریم، به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه لایه ۲ اتریوم، با دارایی‌های قفل‌شده‌ای به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار، به‌طور چشم‌گیری در بازار فعال است. با این حال، توکن بومی ARB این شبکه در ۵ آگوست به کمترین سطح تاریخی خود یعنی ۰.۴۳۱۷ دلار رسید، در پی کاهش کلی بازار و بیش از ۱ میلیارد دلار تصفیه.

هزینه‌های gas Orbit Chain

Orbit Chains که از مارس ۲۰۲۳ معرفی شدند، امکان ایجاد شبکه‌های بسیار قابل تنظیم با ویژگی‌های پیشرفته از جمله سرعت بالا و حکمرانی را فراهم می‌آورند. در ابتدا، این زنجیره‌ها فقط اتریوم را به‌عنوان هزینه gas می‌پذیرفتند، اما از ژانویه، آربیتریم اجازه استفاده از هر توکن ERC20 را به‌عنوان هزینه‌های تراکنش را داده است.

اکنون این تغییر به USDC، که به اعتقاد آربیتریم به‌طور قابل توجهی فرآیندهای تراکنش را در اکوسیستم آن بهبود می‌بخشد، گسترش یافته است. استفاده از USDC، که به‌عنوان یک استیبل‌کوین تضمین‌کننده ثبات و پیش‌بینی‌پذیری هزینه‌های gas است، نگرانی‌ها در مورد نوسانات قیمت ETH را کاهش می‌دهد.

این ادغام همچنین انتظار می‌رود که نقدینگی و دسترسی را با استفاده از عرضه قابل توجه ۱.۶ میلیارد دلاری USDC در آربیتریم افزایش دهد، که موانع ورود برای پروژه‌های در حال توسعه بر روی Orbit Chains را کاهش داده و تعاملات کاربران را با حذف نیاز به تبدیل USDC ساده‌تر می‌کند.

برای توسعه‌دهندگان، این اقدام تسهیل در سفارشی‌سازی آسان‌تر Orbit Chains از طریق ارائه‌دهندگان Orbit RaaS از جمله پلتفرم‌هایی مانند Alt Layer، Caldera، Conduit، Gelato Network، Ankr و Alchemy را فراهم می‌آورد. همچنین، این امکان را برای درخواست به برنامه حمایت از USDC Circle، که از پروژه‌های استفاده‌کننده از USDC به‌عنوان توکن‌های gas حمایت می‌کند، باز می‌کند.


منبع : Cryptoslate