ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تصویب توافق ۱۲.۷ میلیارد دلاری میان FTX، Alameda و CFTC توسط قاضی نیویورکی

2024/08/08
11:15
29

قاضی پیتر کستِل از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، به‌طور رسمی توافق میان صرافی رمزارز ورشکسته FTX و شرکت معاملاتی خواهر آن، Alameda Research، را تصویب کرد. بر اساس این توافق، مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار به بستانکاران FTX بازپرداخت خواهد شد.

در حکم صادره در تاریخ ۷ اوت، قاضی کستِل به تأیید دستور توافق ۱۲.۷ میلیارد دلاری پرداخت، که به‌منظور حل و فصل دعوی ۲۰ ماهه CFTC علیه FTX و Alameda تنظیم شده بود. این توافق که در ۱۲ ژوئیه به توافق رسیده بود، نیاز به تأیید نهایی دادگاه داشت که به‌طور رسمی در ۷ اوت به تصویب رسید.

بر اساس این حکم، تمامی مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار مستقیماً به بستانکاران FTX پرداخت خواهد شد و هیچ جریمه مالی اضافه‌ای در نظر گرفته نشده است. از این مبلغ، ۸.۷ میلیارد دلار به سرمایه‌گذارانی که توسط سام بنکمن-فرید، بنیان‌گذار FTX، متضرر شده بودند، بازپرداخت می‌شود و همچنین ۴ میلیارد دلار دیگر به‌عنوان بازپس‌گیری اضافی در نظر گرفته شده است.

این حکم همچنین به‌طور دائمی FTX و Alameda Research را از "فریب یا تقلب" در معاملات با مشتریان کالا، و انجام معاملات مرتبط با "کالاهای دیجیتال" منع کرده و خرید و فروش این کالاها به‌عنوان نماینده شخص ثالث را نیز ممنوع می‌کند.

CFTC در دسامبر ۲۰۲۲ از FTX، سام بنکمن-فرید، و Alameda Research به‌دلیل ارتکاب تقلب و ارائه اطلاعات نادرست شکایت کرد و این شرکت‌ها را به‌عنوان "پلتفرم دارایی دیجیتال کالا" معرفی کرد.

بر اساس نسخه فعلی طرح بازسازی FTX، ۹۸٪ از بستانکاران که دارای ادعاهای زیر ۵۰,۰۰۰ دلار هستند، به میزان ۱۱۸٪ از دارایی‌های خود بازپرداخت خواهند کرد. با این حال، بسیاری از بستانکاران تمایل دارند که پرداخت‌ها به‌صورت رمزارزی انجام شود، با توجه به افزایش ۱۵۰٪ ارزش کل بازار رمزارزها از زمان اعلام ورشکستگی FTX در نوامبر ۲۰۲۲.

بستانکاران تا تاریخ ۱۶ اوت فرصت دارند که نحوه پرداخت مورد نظر خود را اعلام کنند و قاضی ورشکستگی ایالات متحده، جان دورسی، تصمیم نهایی را در تاریخ ۷ اکتبر اتخاذ خواهد کرد.


منبع : Cointelegraph