ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مجوز مؤسسه پرداخت اصلی به BitGo از سوی اداره پولی سنگاپور اعطا شد

2024/08/09
09:53
24

شرکت خدمات دارایی دیجیتال BitGo به‌تازگی موفق به دریافت مجوز مؤسسه پرداخت اصلی (MPI) از اداره پولی سنگاپور (MAS) شده است. این مجوز که روز پنج‌شنبه اعلام شد، به BitGo اجازه می‌دهد تا خدمات توکن‌های پرداخت دیجیتال (DPT) از جمله نگهداری و معامله در سنگاپور را ارائه دهد. نکته قابل توجه اینکه مجوز MPI امکان ارائه نامحدود خدمات پرداخت را فراهم می‌آورد.

BitGo در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چارچوب نظارتی مستحکم و شفاف سنگاپور از تعهد ما به ارائه خدمات دارایی دیجیتال منطبق، امن و تحت نظارت در این منطقه پشتیبانی می‌کند.»

این خبر یک هفته پس از آن منتشر شد که بازوی معاملات خارج از بورس گروه هش‌کی موفق به دریافت تأییدیه MPI از نهاد نظارتی سنگاپور شد.

مشتریان BitGo در سنگاپور قادر خواهند بود تا با استفاده از راه‌حل‌های نگهداری سرد بیمه‌شده این پلتفرم، دارایی‌های دیجیتال خود را خرید و فروش کنند. یونگرو لی، مدیرعامل BitGo سنگاپور، این حرکت را به عنوان «عصر جدیدی برای عملیات بین‌المللی BitGo» توصیف کرده است.

تاکنون، MAS مجوز مؤسسه پرداخت اصلی را به ۲۷ شرکت ارز دیجیتال از جمله کوین‌بیس، سیگنوم، استریتس‌اکس، آپبیت و پکسوس اعطا کرده است.

BitGo پیش از این در ژانویه ۲۰۲۴ از MAS تأییدیه اولیه دریافت کرده بود. این تأییدیه پس از دریافت مجوز BaFin از آلمان و همچنین تأییدیه از اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) برای چارتر اعتماد نیویورک به دست آمد.

سنگاپور در خط مقدم پذیرش ارزهای دیجیتال

طبق گزارش ارائه‌دهنده پرداخت‌های رمزارزی Triple-A، سنگاپور با ۲۴.۴٪ از نظر درصد مالکیت ارزهای دیجیتال در رتبه دوم پس از امارات متحده عربی قرار دارد و یکی از بالاترین نرخ‌های مالکیت ارزهای دیجیتال در جهان را داراست.

علاوه بر این، سنگاپور به‌عنوان یک مرکز مالی جهانی با چارچوب نظارتی قوی شناخته می‌شود. نهاد نظارتی این کشور در ماه ژوئن گزارشی جدید درباره ارزیابی ریسک‌های پولشویی منتشر کرد و اعلام کرد که توکن‌های دیجیتال و ارائه‌دهندگان خدمات آن‌ها تحت بخش‌های مالی با «ریسک بالا» قرار می‌گیرند.

MAS همچنین اشاره کرد که توکن‌های پرداخت دیجیتال می‌توانند به طرق مختلف مورد سوءاستفاده قرار گیرند و موارد گزارش‌شده در این زمینه افزایش یافته است. در آوریل، MAS نظارت بر مقررات ارز دیجیتال را تشدید کرد تا از استفاده سازنده از فناوری بلاک‌چین حمایت کرده و به خطرات پولشویی رسیدگی کند.


منبع : Cryptonews