ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از عموم خواست تا درباره پیشنهاد NYSE برای آپشنی ETF اتریوم نظر دهند

2024/08/09
09:56
18

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از عموم مردم خواسته است تا نظرات خود را درباره پیشنهاد ارائه‌شده از سوی بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) برای فهرست‌گذاری و معاملات آپشنی روی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم، که توسط بیت‌وایز و گری‌اسکیل مدیریت می‌شوند، ابراز کنند. این درخواست در تاریخ ۷ اوت ۲۰۲۴ منتشر شد.

طبق اعلام SEC: «بورس پیشنهاد می‌کند که مقرره ۹۱۵ تغییر یافته و اجازه فهرست‌گذاری و معاملات آپشن بر روی ETF اتریوم بیت‌وایز، تراست اتریوم گری‌اسکیل، تراست مینی اتریوم گری‌اسکیل، و هر تراست دیگری که اتریوم را در اختیار دارد، صادر شود.»

آپشن، مشتقات مالی هستند که حق خرید یا فروش دارایی‌هایی همچون سهام یا ETF را به قیمت معین و در تاریخ مشخصی به دارنده می‌دهند، بدون آن‌که الزام به انجام معامله وجود داشته باشد. این ابزارها به سرمایه‌گذاران، به ویژه نهادهای مالی، کمک می‌کنند تا قدرت خرید خود را افزایش دهند و ریسک‌های موجود را مدیریت کنند.

NYSE معتقد است که افزودن آپشن بر روی ETFهای اتریوم، راهی اقتصادی برای دسترسی به اتریوم در بازار فراهم می‌آورد. همچنین، این ابزار به عنوان وسیله‌ای ارزشمند برای مدیریت ریسک‌های مرتبط با دارایی دیجیتال معرفی شده است.

بورس نیویورک اضافه کرد: «بورس بر این باور است که ارائه آپشن بر روی ETF با قیمت رقابتی مبتنی بر اتریوم، به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا ابزار مدیریت ریسک نسبتا کم‌هزینه‌تری در اختیار داشته باشند و به راحتی موقعیت‌های خود و ریسک‌های مرتبط را در پرتفوی‌های خود مدیریت کنند.»

این درخواست بورس نیویورک پس از پیشنهاد مشابهی از سوی نزدک در تاریخ ۶ اوت مطرح شد، که خواستار تأیید فهرست‌گذاری آپشن برای تراست اتریوم iShares بلک‌راک (ETHA) بود.

نظرات عمومی در مورد این پیشنهادات باید در مدت ۲۱ روز ارائه شود.

در همین حال، جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF در بلومبرگ، پیش‌بینی کرده است که تصمیم نهایی SEC در مورد این پیشنهادات، سال آینده اتخاذ خواهد شد. او همچنین افزود که تأیید SEC تنها یکی از مراحل فرآیند است و سایر نهادهای نظارتی، از جمله کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و مرکز تسویه‌حساب آپشن (OCC)، باید نیز تأیید خود را ارائه دهند، زیرا اتریوم به عنوان کالای تجاری شناخته می‌شود.


منبع : Cryptoslate