ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری MetaMask و MultiversX برای معرفی تأیید هویت دو مرحله‌ای زنجیره‌ای

2024/08/09
10:01
23

متامسک، پیشتاز کیف پول‌های وب3 در جهان، به تازگی با MultiversX، یکی از بلاک‌چین‌های غیر EVM معروف، همکاری کرده است تا ویژگی تأیید هویت دو مرحله‌ای زنجیره‌ای (2FA) را از طریق MultiversX Snap به میلیون‌ها کاربر فعال ماهانه MetaMask ارائه دهد.

ویژگی نوآورانه 2FA زنجیره‌ای MultiversX، که به نام Guardians نیز شناخته می‌شود، لایه‌ای اضافی از امنیت را برای کاربران MetaMask فراهم می‌آورد. این ویژگی می‌تواند از سرقت دارایی‌ها جلوگیری کند، حتی اگر عبارت محرمانه کاربر فاش شود، چرا که طرح چندامضایی نیازمند تأیید ثانویه برای امضای تراکنش‌ها است.

MultiversX افزود که این سیستم در سناریوهای دنیای واقعی، از جمله چالش عمومی که در آن عبارت اولیه کیف پول فاش شده بود، مورد آزمایش قرار گرفته و مؤثر واقع شده است. همچنین، این ابزار با ابزارهای آشنایی همچون Google و Microsoft Authenticators سازگار است.

ادغام راه‌حل 2FA زنجیره‌ای MultiversX با MetaMask گام بزرگی در راستای تأمین امنیت دارایی‌های دیجیتال در فضای وب3 به شمار می‌آید. تنها در سال 2023، بیش از 324,000 کاربر قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ رمزارزی شدند که منجر به از دست رفتن بیش از 300 میلیون دلار دارایی شد. این ویژگی با ارائه راه‌حل امنیتی قوی در بستر بلاک‌چین به مقابله با این چالش می‌پردازد.

اگرچه 2FA زنجیره‌ای MultiversX به طور بومی در شبکه اتریوم یا دیگر زنجیره‌های مبتنی بر EVM موجود نیست، MetaMask Snap راهی بی‌دردسر برای دسترسی کاربران به اکوسیستم MultiversX ارائه می‌دهد. این ویژگی با تمامی برنامه‌ها و کیف پول‌های موجود در اکوسیستم MultiversX سازگار است.

علاوه بر مزایای امنیتی، این ادغام به کاربران امکان دسترسی مستقیم به اکوسیستم MultiversX را از طریق کیف پول MetaMask خود بدون نیاز به فرآیندهای پیچیده مهاجرت می‌دهد.

لوسیان مینکو، مدیر ارشد فناوری MultiversX Labs، اظهار داشت: «MultiversX Snap پیش‌نمایشی مهم از آنچه که SDK زنجیره‌های حاکمیتی برای نسل جدید L2s به وب3 ارائه خواهد داد، ارائه می‌دهد. این ویژگی دسترسی به اکوسیستم MultiversX و فرصت‌ها و نوآوری‌های آن را تسهیل می‌کند و تجربه‌ای یکپارچه از بیشتر توسعه‌های اخیر ما را برای کاربران MetaMask فراهم می‌آورد.»


منبع : Cryptobriefing