ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پروتکل NEAR از امضای زنجیره‌ای برای اتصال DeFi و بیت‌کوین رونمایی کرد

2024/08/09
10:11
29

پروتکل NEAR به تازگی فناوری جدیدی به نام «امضای زنجیره‌ای» را معرفی کرده است که امکان امضای تراکنش‌ها در هر بلاک‌چین را بدون نیاز به پل‌های میان‌زنجیره‌ای فراهم می‌آورد. این تکنولوژی به کاربران NEAR این امکان را می‌دهد تا با بلاک‌چین‌هایی نظیر بیت‌کوین، اتریوم (و تمام زنجیره‌های مبتنی بر EVM)، دوج‌کوین، XRP، کازموس و پولکادات تعامل داشته باشند. همچنین، برنامه‌ریزی شده است که در پایان سال جاری پشتیبانی از زنجیره‌هایی نظیر سولانا و TON نیز افزوده شود.

امضای زنجیره‌ای از پروتکل امضای آستانه‌ای نوآورانه‌ای بهره می‌برد که به گره‌های MPC (محاسبات چندجانبه امن) NEAR این امکان را می‌دهد که تراکنش‌ها را به نمایندگی از کاربران امضا کنند و بدین ترتیب نیاز به مدیریت چندین پل میان‌زنجیره‌ای یا حساب و کیف پول‌های جداگانه را برطرف می‌کند. این ویژگی تجربه DeFi را بهبود بخشیده و نقدینگی و کاربرد دارایی‌ها را در بلاک‌چین‌ها گسترش می‌دهد. همچنین، به فعالیت‌های DeFi بر روی بلاک‌چین‌هایی مانند بیت‌کوین که در ابتدا برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند طراحی نشده بودند، امکان‌پذیر می‌سازد.

کندال کول، مدیرعامل Proximity Labs، یکی از نهادهای کلیدی در توسعه امضای زنجیره‌ای، تأکید کرد که این فناوری به حل مشکلات اکوسیستم پراکنده Web3 کمک می‌کند و برای عبور از مشکلات تعامل‌پذیری و ایجاد لایه‌ای یکپارچه برای کاربران کریپتو اهمیت دارد.

ایلیا پولوشوکین، هم‌بنیان‌گذار پروتکل NEAR، اظهار داشت که امضای زنجیره‌ای به‌عنوان یک لایه DeFi واحد برای تمام بلاک‌چین‌ها عمل خواهد کرد و فرصت‌های جدیدی را برای برنامه‌های مالی Web3 فراهم می‌آورد. وی افزود که با این نوآوری، دیگر نیازی به ده‌ها کیف پول و آدرس، پل‌های دستی و پرداخت هزینه‌های گاز در هر توکن نخواهد بود و تمامی DeFi از جایی که کاربران هستند، قابل دسترسی خواهد بود.

این فناوری تاکنون مورد استقبال قرار گرفته و بیش از ۶ میلیون کاربر در ۱۵ پروژه مختلف از آن بهره‌برداری کرده‌اند.


منبع : Cryptoslate