ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سهام شرکت استخراج بیت‌کوین Bitfarms با گزارش زیان کمتر از حد انتظار، ۲۰٪ افزایش یافت

2024/08/09
10:13
29

سهام شرکت استخراج بیت‌کوین Bitfarms پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال جاری، با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شد. این شرکت که در مرکز تلاش‌های تصاحب خصمانه از سوی رقیب خود، Riot Platforms، قرار دارد، زیان خالص خود را در این سه‌ماه به ۲۷ میلیون دلار، معادل زیان ۷ سنتی به ازای هر سهم پایه و رقیق شده، کاهش داده است. این عملکرد بهتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود که زیان ۱۱ سنتی به ازای هر سهم را پیش‌بینی کرده بودند. در مقایسه، زیان خالص Riot در این دوره به ۸۴.۴ میلیون دلار رسید که نسبت به ۲۷.۴ میلیون دلار زیان در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

درآمد ۴۲ میلیون دلاری Bitfarms نسبت به سه‌ماهه اول به دلیل کاهش پاداش‌های بلوک پس از نصف شدن پاداش بیت‌کوین در ۱۹ آوریل، ۱۶ درصد کاهش یافت. این شرکت زیان عملیاتی ۲۴ میلیون دلاری را گزارش کرد که مشابه دوره سال گذشته است و شامل ۴۶ میلیون دلار استهلاک تسریع‌شده بر روی دستگاه‌های استخراج قدیمی می‌شود.

Bitfarms اعلام کرد که در این دوره ۶۱۴ بیت‌کوین با هزینه تولید مستقیم متوسط ۳۰۶۰۰ دلار به ازای هر بیت‌کوین استخراج کرده است، در حالی که این هزینه در دوره مشابه سال گذشته ۱۸۴۰۰ دلار بود. تولید روزانه بیت‌کوین در این دوره به طور متوسط ۶.۷ بیت‌کوین در روز بوده و قدرت هش فعلی شرکت به ۱۱.۱ EH/s افزایش یافته است، در مقایسه با ۶.۵ EH/s در سه‌ماهه اول.

بن گانیون، مدیرعامل جدید شرکت، به پیشرفت‌های قابل توجه در راستای رشد سریع و بهبود کارایی در نیمه دوم سال و سال ۲۰۲۵ اشاره کرد. وی افزود که با گسترش و تنوع کسب‌وکار از طریق توافق‌های جدید سایت، به ویژه ورود به بازار انرژی PJM در ایالت پنسیلوانیا، که به اعتقاد او جذاب‌ترین بازار انرژی در ایالات متحده است، شرکت به دنبال افزایش حضور خود است.

گانیون پیش‌بینی کرد که Bitfarms تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۳۵ EH/s برسد، که نشان‌دهنده رشد ۶۷ درصدی نسبت به هدف پایان سال جاری با ۲۱ EH/s است.

در ماه ژوئیه، این شرکت ۱۱۱ بیت‌کوین به خزانه خود اضافه کرد و مجموع ذخایر بیت‌کوین به ۱۰۱۶ بیت‌کوین رسید که ارزش کل آن به مبلغ ۶۷ میلیون دلار است. Bitfarms در سه‌ماهه دوم ۱۳۶ میلیون دلار عواید خالص و تا تاریخ ۷ اوت ۲۴۰ میلیون دلار از طریق برنامه افزایش سرمایه خود جذب کرده است.


منبع : The block