ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار سازمان مالیاتی بریتانیا به سرمایه‌گذاران کریپتو

2024/08/09
10:20
24

سازمان درآمد و گمرکات بریتانیا (HMRC) به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند که سودهای حاصل از فعالیت‌های کریپتو باید گزارش شده و مالیات مربوط به آن پرداخت شود.

این سازمان شروع به ارسال نامه‌هایی به سرمایه‌گذارانی کرده است که ممکن است از گزارش یا پرداخت مالیات بر سودهای حاصل از فروش دارایی‌های کریپتو غفلت کرده باشند. این تنها اولین مرحله از ارسال نامه‌ها است و انتظار می‌رود که در ماه آینده نامه‌های بیشتری ارسال شود.

HMRC تأکید کرده است که درآمد حاصل از وام‌دهی، استیکینگ و استخراج ارزهای دیجیتال مشمول مالیات است. همچنین، درآمدهای حاصل از استخدام در زمینه کریپتو نیز قابل مالیات است. سرمایه‌گذارانی که از گزارش سودهای گذشته خود خودداری کنند، ممکن است با جریمه‌هایی از جمله بهره دیرکرد مالیات مواجه شوند.

سودهای کریپتو و مالیات

بر اساس مشاوره مالیاتی BDO، HMRC سود یا زیان‌های ناشی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال را مشمول مالیات بر سود سرمایه (CGT) می‌داند. BDO افزود که HMRC به ندرت معاملات کریپتو را به عنوان یک تجارت برای مقاصد مالیاتی می‌شناسد، به این معنی که CGT به طور کلی قابل اعمال است.

افرادی که از فروش ارز دیجیتال در طول سال سود کسب کرده‌اند، ممکن است بدهی مالیاتی داشته باشند و باید آماده گزارش‌ دادن تراکنش‌های کریپتوی خود و احتمالاً ارائه اظهارنامه مالیاتی باشند.

Paul Falvey، شریک مالیاتی BDO گفت: «بسیاری از دارندگان دارایی‌های کریپتو ممکن است از تعهدات خود به طور کامل آگاه نباشند و ممکن است قبل از این، اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده باشند. وقتی این نامه به درب منزل آن‌ها برسد، ممکن است شوکه شوند اما بدترین کار آن‌ها این است که آن را نادیده بگیرند.»

نظارت بر تطابق مالیاتی و استانداردهای تبلیغاتی جدید

HMRC سال گذشته کمپین افشای مالیات بر کریپتو را آغاز کرد که برای اولین بار به افراد اجازه داد تا مالیات‌های پرداخت‌نشده را افشا و تصحیح کنند. این دارایی‌ها شامل توکن‌های تبادلی، NFTها و توکن‌های کاربردی بود.

بریتانیا یکی از سخت‌ترین مقررات را برای شرکت‌های کریپتو، به ویژه در زمینه تبلیغات و ثبت‌نام، به اجرا می‌گذارد. در این هفته، سازمان رفتار مالی (FCA) دستورالعمل‌های تبلیغاتی جدیدی برای شرکت‌های کریپتو منتشر کرد. این دستورالعمل‌ها پس از ارزیابی تطابق آن‌ها با مقررات تبلیغات مالی منتشر شد و شامل شیوه‌های مؤثر و ناکافی مشاهده‌شده در شرکت‌های مختلف است. این مشاهدات در یک راهنمای جدید گنجانده شده است که هدف آن کمک به صنعت برای برآورده کردن استانداردهای تطابق است.


منبع : Cryptonews