ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بورس‌های MIAX و BOX آپشن‌های بیت‌کوین را کنار گذاشتند.

2024/08/09
10:28
24

بورس‌های ملی MIAX و BOX Exchange پیشنهادهای خود برای فهرست‌گذاری و تجارت آپشن‌ها بر روی ETFهای بیت‌کوین را به‌طور رسمی لغو کردند. بورس اوراق بهادار میامی اینترنشنال، LLC، یا MIAX، در تاریخ ۱ آگوست، تغییرات پیشنهادی در قوانین خود را که شامل این موضوع بود، پس گرفت. دیگر بورس‌ها از جمله MIAX PEARL و BOX Exchange نیز همین اقدام را انجام دادند.

MIAX اولین بار این پیشنهاد را در ژانویه مطرح کرد، پس از آن که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چندین ETF بیت‌کوین از جمله محصولات شرکت‌های BlackRock، Grayscale و Fidelity را تأیید کرد. بورس‌های دیگر نیز در تلاش هستند تا تجارت آپشن‌ها را مجاز کنند، اما هنوز موفق به دریافت تأیید SEC نشده‌اند.

تحلیلگر بلومبرگ، جیمز سیففارت، پیش‌بینی کرد که SEC ممکن است تا پایان ماه آینده آپشن‌های تجارت بر روی ETFهای بیت‌کوین را تأیید کند. او در پستی در X اظهار داشت که پیشنهادات بورس‌ها برای آپشن‌ها ممکن است در سه‌ماهه چهارم سال جاری به نتیجه برسد و مهلت نهایی تصمیم SEC حدود ۲۱ سپتامبر است.

در این میان، نامه‌هایی از Better Markets، سازمان غیرحزبی تأسیس‌شده پس از بحران مالی ۲۰۰۸، به SEC ارسال شده که خواستار احتیاط بیشتر در تصویب آپشن‌ها بر روی ETFهای بیت‌کوین شده است. این سازمان هشدار داده که این آپشن‌ها ممکن است ریسک‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران خُرد و سیستم مالی ایجاد کنند.

در عوض، برخی معتقدند که تأیید آپشن‌ها گام بعدی منطقی پس از تأیید ETFهای بیت‌کوین است. مایکل سونن‌شاین، مدیرعامل پیشین Grayscale، در نامه‌ای به حمایت از پیشنهاد NYSE Arca، بیان کرد که تأیید آپشن‌ها مشابه تأیید آپشن‌ها برای ETFهای طلا پس از تأیید اولیه این محصولات است.


منبع : The block