ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فراخوان قانون‌گذار هنگ کنگ برای کاهش محدودیت‌های بانکی برای شرکت‌های کریپتو و وب3

2024/08/09
17:43
25

جانی انگ، عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ، از دولت و بانک‌ها خواسته است تا برخی محدودیت‌ها در خدمات بانکی برای شرکت‌های کریپتو و وب3 را تسهیل کنند. به گفته‌ی انگ، این شرکت‌ها با مشکلات زیادی در باز کردن حساب‌های بانکی محلی روبه‌رو هستند که توانایی آنها برای انجام مؤثر کسب‌وکار را مختل کرده است.

انگ در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت که شرکت‌های وب3 در باز کردن حساب‌های بانکی با مشکلات زیادی مواجه‌اند و افزود که بانک‌های مجازی باید خدمات خود را متنوع کنند و به‌طور مکمل با بانک‌های سنتی توسعه یابند. وی همچنین پیشنهاد کرد که هنگ کنگ باید بانک‌های مجازی را ارتقا دهد تا دارایی‌های مجازی را مدیریت کنند، که با اهداف توسعه وب3 دولت هم‌راستا است.

او در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج‌شنبه اظهار داشت که تیمش به‌تازگی نظرسنجی‌ای با بیش از 120 شرکت کریپتو و وب3 که بعد از سال 2022 وارد هنگ کنگ شده‌اند، انجام داده است. نتایج این نظرسنجی نشان داد که حدود 95 درصد از این شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا حساب‌های بانکی محلی باز کنند. از این تعداد، 70 درصد اعلام کردند که بانک‌ها از سهامداران یا مدیران آن‌ها خواسته‌اند تا چندین بار به هنگ کنگ سفر کنند. حدود 20 درصد از پاسخ‌دهندگان توانستند حساب بانکی را ظرف دو تا پنج ماه باز کنند، در حالی که 54 درصد از شرکت‌ها نیاز به حداقل شش ماه یا بیشتر برای باز کردن حساب داشتند.

باز کردن حساب‌های بانکی برای شرکت‌های کریپتو در هنگ کنگ، با وجود تعهد مکرر دولت به توسعه این منطقه به‌عنوان مرکز کریپتو، همواره مسئله‌ای بوده است. هنگ کنگ سال گذشته درهای خود را به روی شرکت‌های کریپتو گشود و در ژوئن 2023، رژیم مجوزدهی کریپتو را به‌طور رسمی آغاز کرد که به صرافی‌های دارای مجوز اجازه می‌دهد تا خدمات معامله خرده‌فروشی ارائه دهند.

دانکن چیو، دیگر قانون‌گذار هنگ کنگ، نیز نسبت به قوانین "بسیار سخت‌گیرانه" برای دریافت مجوز صرافی‌های کریپتو ابراز نگرانی کرده و انتقاد کرده است که این قوانین موجب شده‌اند بسیاری از صرافی‌های جهانی از ورود به هنگ کنگ منصرف شوند. بسیاری از صرافی‌های جهانی، از جمله OKX، Gate.io و HTX، درخواست‌های مجوز خود را در هنگ کنگ لغو کرده‌اند.


منبع : The block