ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

انتقاد کوین‌بیس از CFTC به خاطر محدودیت‌های پیشنهادی بر قراردادهای پیش‌بینی

2024/08/09
17:51
24

در اواخر روز پنج‌شنبه، کوین‌بیس به انتقاد از کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) پرداخت و در برابر پیشنهاد جدید این نهاد مبنی بر ممنوعیت برخی قراردادهای پیش‌بینی واکنش نشان داد. پاول گروال، رئیس بخش حقوقی کوین‌بیس، در پستی در X اعلام کرد: «ما از مأموریت CFTC برای حفظ یکپارچگی بازار مشتقات ایالات متحده حمایت می‌کنیم، اما این پیشنهاد می‌تواند بسیاری از قراردادهای پیش‌بینی را بدون دلیل قانع‌کننده ممنوع کند.»

پیشنهاد ممنوعیت قراردادهای پیش‌بینی سیاسی و سایر زمینه‌ها

در اوایل هفته، الیزابت وارن، سناتور ضد رمزارز و برخی دیگر از قانون‌گذاران دموکرات، از رئیس CFTC، روستین بهنام، خواستند تا به‌طور فوری این قاعده را نهایی کرده و اجرا کند تا از «تجاری‌سازی انتخابات ایالات متحده» جلوگیری کند. آن‌ها معتقدند که شرط‌بندی‌های انتخاباتی «قداست» فرآیند دموکراتیک را کاهش می‌دهند.

CFTC در ماه مه رأی به پیشنهاد قاعده‌ای داد که در صورت نهایی شدن، قراردادهای پیش‌بینی مربوط به مسابقات سیاسی و دیگر زمینه‌ها مانند بازی‌ها، جنگ، تروریسم و ترور را ممنوع خواهد کرد. این قراردادها نه برای معامله و نه برای تصفیه از طریق نهادهای ثبت‌شده CFTC قابل‌قبول خواهند بود.

مشکلات تعریف و اعتراضات کوین‌بیس

گروال در اعتراض به این پیشنهاد گفت که تعریف گسترده از «بازی‌ها» ممکن است قراردادهای دیگری مانند جوایز نوبل و جوایز اسکار را نیز شامل شود. او افزود که این تعریف با تاریخچه قانونی ناسازگار است و ممکن است پیامدهای منفی برای بازارهای جدید تحت نظارت CFTC داشته باشد. همچنین، او به ارزیابی این قراردادها به‌عنوان نفع عمومی اشاره کرد که فراتر از اختیارات قانونی CFTC است و مزایای عمومی بازارهای پیش‌بینی را نادیده می‌گیرد.

در نامه‌ای مفصل‌تر به کریستوفر کِرک‌پاتریک، دبیر CFTC، کوین‌بیس به‌شدت خواستار بازپس‌گیری این پیشنهاد و همکاری با ذینفعان دانشگاهی، صنعتی و سیاست‌گذاری برای توسعه رویکردی «متوازن‌تر» شد که هم نوآوری را تشویق کند و هم از یکپارچگی بازار محافظت کند.

افزایش محبوبیت قراردادهای پیش‌بینی

بازارهای پیش‌بینی مانند پلتفرم متمرکز Kalshi و جایگزین غیرمتمرکز غیررگوله Polymarket به کاربران این امکان را می‌دهند که روی نتیجه رویدادهای آینده، از جمله انتخابات آینده ایالات متحده، شرط‌بندی کنند. بهنام گفت که از سال 2021، تعداد قراردادهای پیش‌بینی لیست‌شده برای معامله در بورس‌های ثبت‌شده با CFTC به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

در چهارشنبه گذشته، احتمال پیروزی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در Polymarket به 49% رسید و برای اولین بار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، برابر شد.

بهنام پیش‌تر گفته بود که اجازه قراردادهای مربوط به رویدادهای سیاسی، CFTC را از دایره مأموریت و تخصص کنگره فراتر خواهد برد.


منبع : The block