ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس تایلند آزمایشگاه دیجیتال دارایی‌ها را راه‌اندازی کرد

2024/08/10
11:36
22

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) به طور رسمی آزمایشگاه تنظیم‌گری دیجیتال دارایی‌ها را راه‌اندازی کرد. بر اساس اعلامیه منتشر شده توسط SEC تایلند، این آزمایشگاه به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا خدمات دیجیتال دارایی‌ها را در یک محیط واقعی و کنترل‌شده آزمایش و توسعه دهند.

آزمایشگاه جدید SEC اکنون برای درخواست‌ها باز است

آزمایشگاه برای درخواست‌ها در شش خدمت کلیدی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال باز است: صرافی‌های دیجیتال، کارگزاران، فروشندگان، مدیران صندوق‌ها، مشاوران و ارائه‌دهندگان کیف پول امانی.

کمیسیون بورس به ارزیابی متقاضیان پرداخته و اطمینان حاصل می‌کند که آنها به طور کامل برای ارائه خدمات در چارچوب این آزمایشگاه، بر اساس معیارهایی همچون ثبات مالی، سیستم‌های عملیاتی، ساختار مدیریتی و تطابق با شرایط عملیاتی، آماده هستند.

در این اعلامیه آمده است که شرکت‌کنندگان باید دامنه خاص خدمات خود را در آزمایشگاه مشخص کنند تا خطرات و تأثیرات بالقوه در دوران آزمایش به حداقل برسد، که محدود به یک سال از تاریخ تأیید است.

پس از این دوره ابتدایی، آنها می‌توانند درخواست تمدید برای ادامه آزمایش خدمات خود در چارچوب تنظیم‌گری انعطاف‌پذیر کنند.

لغو مجوز کسب و کار دیجیتال دارایی Zipmex در تایلند

وزارت دارایی تایلند در تاریخ 28 مه، مجوز کسب و کار دیجیتال دارایی Zipmex را به دلیل عدم رعایت مکرر دستورات مقرراتی لغو کرد. این اقدام به دنبال توصیه SEC انجام شد.

کمیسیون بورس نگران ثبات مالی Zipmex بود و هشدار داد که وضعیت مالی این صرافی ممکن است خطراتی برای مشتریان ایجاد کند. همچنین، ساختار مدیریتی و سطح نیروی انسانی شرکت برای اجرای مؤثر کسب و کار و تطابق با مقررات ناکافی تشخیص داده شد.

مشکلات عملیاتی Zipmex نخستین بار در ژانویه آشکار شد، زمانی که SEC مشکلات مالی و مدیریتی شرکت را شناسایی کرد. کمیسیون بورس دستور داد که این مشکلات برطرف شود، اما شرکت به این دستورها عمل نکرد.

به دلیل مشکلات ادامه‌دار، SEC خدمات معاملات و کارگزاری Zipmex را در فوریه معلق کرد و به شرکت زمان محدودی برای اصلاح مشکلات داد، که در نهایت موفق به انجام آن نشد.


منبع : Cryptonews