ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

درگیری قانونی میان سلسیوس و تتر: دعوی ۲.۴ میلیارد دلاری و واکنش تتر

2024/08/11
11:48
24

شرکت تتر، صادرکننده استیبل‌کوین USDT، در واکنش به دعوی قضائی مطرح‌شده توسط شبکه سلسیوس، این پرونده را تلاشی برای جابجایی مسئولیت‌های مالی نامناسب سلسیوس بر دوش تتر دانسته و آن را اقدامی جهت جلب پول به‌طور غیرمنصفانه معرفی کرده است. به گفته پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، این شکایت را "سوءاستفاده از سیستم قضائی" و تلاشی برای دست‌درازی به منابع مالی تتر می‌داند.

در سال ۲۰۲۲، تتر و سلسیوس توافق کردند که سلسیوس از تتر USDT وام بگیرد و بیت‌کوین (BTC) را به‌عنوان وثیقه ارائه دهد. با کاهش قیمت بیت‌کوین، سلسیوس از ارائه وثیقه اضافی خودداری کرد و تتر به‌منظور حفظ شروط توافق، بیت‌کوین‌های وثیقه را تصفیه کرد.

اکنون، سلسیوس از طریق کنسرسیوم بازیابی بلاک‌چین، تتر را به تصفیه نادرست وثیقه متهم کرده و مطالبه ۲.۴ میلیارد دلار به‌صورت بیت‌کوین از تتر دارد. اما تتر این دعوی را بی‌پایه و اساس خوانده و به دفاع جدی از خود در برابر این اتهامات پرداخته است.

آردوینو در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که تتر طبق قرارداد عمل کرده و دعوی موجود، اصول اساسی مدیریت ریسک و فرآیندهای تصفیه را اشتباه درک کرده است. او افزود که با توجه به موقعیت مالی قوی تتر، که شامل نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار سرمایه است، holders توکن USDT تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

شبکه سلسیوس، که پیشتر یکی از پیشگامان قرض‌دهی در دنیای ارزهای دیجیتال بود، پس از پایان فرایند ورشکستگی خود، شامل توزیع بیش از ۳ میلیارد دلار در قالب ارز دیجیتال و نقدی به طلبکاران، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. طلبکاران همچنین سهام شرکت استخراج بیت‌کوین Ionic Digital را دریافت کرده‌اند که از زمان تأسیس بیش از ۱,۳۰۰ بیت‌کوین استخراج کرده و در حال حاضر بیش از ۱,۸۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارد.


منبع : Cryptobriefing