ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تزریق نقدینگی ۵۰ میلیارد دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به ضعف تقاضا در بازار اوراق قرضه

2024/08/11
11:53
24

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌منظور تقویت بازار اوراق قرضه، اقدام به خرید ده‌ها میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی کرده است. این برنامه که از ۷ اوت آغاز شده و تا ۳۱ اکتبر ادامه خواهد داشت، شامل خرید اوراق قرضه با سررسید کوتاه‌مدت و بلندمدت به‌مبلغ ۵۰ میلیارد دلار است.

هدف از این خریدها، افزایش نقدینگی و کاهش نگرانی‌ها درباره شکنندگی و نوسانات در بازار اوراق قرضه ۲۵ تریلیون دلاری ایالات متحده است. این خریدها به‌دنبال ایجاد یک خریدار منظم و پیش‌بینی‌پذیر برای تشویق معامله‌گران صورت می‌گیرد.

برای تأمین منابع مالی این خریدها، وزارت خزانه‌داری معمولاً از ذخایر نقدی خود استفاده کرده یا اوراق قرضه جدیدی به‌منظور جمع‌آوری نقدینگی منتشر می‌کند که به نوبه خود به ایجاد بدهی جدید منجر می‌شود.

در حراج‌های اخیر وزارت خزانه‌داری، تقاضا کمتر از حد انتظار بوده است، به‌ویژه از سوی خریداران خارجی، که این موضوع دولت را وادار به ارائه نرخ بهره بالاتر از حد پیش‌بینی‌شده کرده است. به‌گزارش بلومبرگ، یکی از حراج‌ها در ۷ اوت با تقاضای ضعیفی مواجه شد که نوسانات شدید در بازدهی اوراق، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد احتمال ورود به رکود اقتصادی را برجسته می‌کند.


منبع : Dailyhodl