ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پاسخ فعالان صنعت به پیشنهاد CFTC برای ممنوعیت بازارهای پیش‌بینی سیاسی

2024/08/11
11:56
22

گروهی از رهبران صنعت ارزهای دیجیتال و فناوری مالی، از جمله شرکت‌های Crypto.com و Gemini و بلاگر معتبر اسکات الکساندر، به پیشنهاد تغییر قاعده‌ای که می‌تواند بازارهای پیش‌بینی سیاسی را در ایالات متحده ممنوع کند، اعتراض کرده‌اند.

الیزابت وارن و دیگر دموکرات‌ها اخیراً از کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) خواسته‌اند که قانونی را نهایی کند که تعیین کند قراردادهای "رویداد" شامل "ذخیره یا ریسک کردن چیزی از ارزش بر نتیجه یک مسابقه سیاسی، مسابقه جوایز یا یک بازی که یک یا چند ورزشکار در آن شرکت دارند، یا وقوع یا عدم وقوع مرتبط با چنین مسابقه یا بازی" می‌شود و از این رو، چنین قراردادهایی را از تجارت توسط نهادهای ثبت‌شده در CFTC ممنوع می‌کند.

این قانون پیشنهادی با مخالفت شدید فعالان صنعت ارزهای دیجیتال و فناوری مالی مواجه شده است که به‌طور فزاینده‌ای در ماه‌های اخیر به بازارهای پیش‌بینی گرایش پیدا کرده‌اند. پس از اظهارنظر Coinbase، کامرون وینکلوس، هم‌بنیان‌گذار Gemini، در پستی در X نوشت: "به‌جای پیشرفت و ممانعت از دسترسی آمریکایی‌ها به این بازارهای قدرتمند، CFTC باید این قانون پیشنهادی را پس بگیرد و با ذینفعان صنعت دوباره به طراحی بپردازد. این اقدام، حرکت قابل اعتمادی خواهد بود."

استیون هومنیک، معاون ارشد Crypto.com نیز نظری مشابه ارائه داد و اظهار داشت که CFTC نباید از صلاحیت خود فراتر برود. او در نامه‌اش آورده است: "کنگره می‌توانست به سادگی بنویسد 'انواع خاصی از قراردادهای رویداد ممنوع است'، اما این کار را نکرد."

به‌طور مشابه، مشاوران عمومی سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Dragonfly Capital، جسیکا فر و برایان ایدلمن، در نظریه‌ای که ارائه داده‌اند، تأکید کردند که لغو دکترین شیو رون توسط دیوان عالی کشور به این معناست که CFTC باید قادر باشد تا صلاحیت خود را برای تنظیم این قراردادها دفاع کند.

آن‌ها نوشتند: "CFTC نه نهاد تنظیم‌کننده قمار است و نه نهاد تنظیم‌کننده انتخابات و برای تنظیم این بازار مجهز نیست؛ اینکه آیا CFTC صلاحیت نظارت بر قراردادهای رویداد انتخاباتی را دارد، نیاز به تعیین دادگاه دارد."

صداهای دیگری که با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند شامل Robinhood، بلاگر معتبر اسکات الکساندر از Substack Astral Codex Ten و بنیان‌گذار aggregator پیش‌بینی انتخابات محبوب ElectionBettingOdds.com نیز می‌شود.


منبع : The block