ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی Coinbase خواستار لغو مقررات SEC درباره صرافی‌های غیرمتمرکز شد

2024/08/13
10:27
27

کوین‌بیس در نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) خواستار پس‌گیری پیشنهاد این نهاد برای گنجاندن صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در تعریف «صرافی» شده است. مدیر حقوقی کوین‌بیس، پل گروال، بر این باور است که پیشنهاد SEC از اساس معیوب است و فاقد تحلیل هزینه-فایده مناسب است. وی تاکید کرد که این مقررات می‌تواند نوآوری را متوقف کرده و بارهای سازگاری غیرقابل اجرا بر دوش DEXها بگذارد.

در نامه‌ای که به ونسا آ. کانتریمن، دبیر SEC، ارسال شده است، گروال به نارسایی‌های پیشنهادی در در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص عملیاتی DEXها و تأثیرات اقتصادی احتمالی آن بر بازار کریپتو اشاره کرده است. نگرانی اصلی کوین‌بیس این است که تعریف گسترده‌تر، عمدتاً به منظور تنظیم مقررات برای DEXها، که بدون واسطه مرکزی به تجارت دارایی‌های دیجیتال می‌پردازند، ارائه شده است.

کوین‌بیس هشدار داد که این مقررات ممکن است به دلیل «الزامات منسوخ و غیرقابل اجرا»، DEXها را از بازار ایالات متحده خارج کند. این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه نوآوری و رقابت در بخش مالی آمریکا شده و توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها را وادار به انتقال فعالیت‌های خود به خارج از کشور کند.

کوین‌بیس به رأی اخیر دیوان عالی کشور در پرونده Loper Bright Enterprises v. Raimondo اشاره کرد که در آن، تفویض اختیارات Chevron رد شد. این رأی به کاهش احتمال تایید تلاش SEC برای گسترش دامنه قانون صرافی‌ها به DEXها کمک می‌کند، به ویژه زمانی که این نهاد اعتراف می‌کند که اطلاعات کافی درباره نحوه عملکرد DEXها ندارد.

این نامه انتقادات شدیدی از SEC به دلیل تکیه بر برآوردهای هزینه‌ای مبتنی بر نهادهای متمرکز داشته و بر این نکته تاکید می‌کند که DEXها نمی‌توانند به الزامات ثبت‌نام و افشای فعلی پاسخ دهند. گروال افزود که SEC برای انجام تحلیل هزینه-فایده مناسب به اطلاعات لازم از جمله تعریف دقیق «امنیت دارایی‌های کریپتو» و تعداد صرافی‌های فعال در بازار نیاز دارد.

کوین‌بیس خواستار پس‌گیری پیشنهادات مطرح‌شده و انجام ارزیابی جامع‌تری از تأثیرات اقتصادی قبل از اتخاذ هر گونه اقدام نظارتی بیشتر شده است. این نامه سومین اعتراض کوین‌بیس به تغییر پیشنهادی مقررات است و نظرات مخالفی از سوی انجمن بلاک‌چین و اعضای جمهوری‌خواه کمیته خدمات مالی مجلس نیز دریافت کرده است.

پیش‌تر، کوین‌بیس به دنبال رد شکایت SEC مبنی بر فعالیت بدون ثبت‌نام مناسب و چالش‌کشیدن کاربرد تست Howey بر دارایی‌های دیجیتال بود و همچنین در ماه گذشته به طور قانونی با رد درخواست‌های مقرراتی SEC مقابله کرده بود.


منبع : Cryptobriefing