ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک DBS و پیشگام‌سازی توکن‌های خزانه‌داری: شروعی نوین در مدیریت مالی

2024/08/13
19:28
24

بانک DBS، بزرگترین بانک سنگاپور از نظر دارایی، با راه‌اندازی برنامه آزمایشی "توکن‌های خزانه‌داری DBS" در همکاری با Ant International، گام بزرگی در بهره‌برداری از فناوری بلاک‌چین برداشته است. این پروژه با هدف بهبود مدیریت خزانه‌داری و نقدینگی، از بلاک‌چین مجوزدار DBS برای تسهیل مدیریت چند ارزی و کاهش زمان تسویه تراکنش‌های درون‌گروهی از چند روز به چند ثانیه استفاده می‌کند.

بلاک‌چین مجوزدار DBS با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و به موتور پرداخت اصلی بانک متصل شده است، که این امر موجب گسترش و تعامل‌پذیری با زیرساخت‌های پرداخت مختلف می‌شود. این بلاک‌چین همچنین با پلتفرم مدیریت خزانه‌داری Whale از Ant International یکپارچه شده تا مدیریت نقدینگی درون‌گروهی به صورت بدون درز انجام شود.

لیم سون چانگ، رئیس گروه خدمات تراکنش‌های جهانی در DBS Bank، به اهمیت این پروژه در پاسخ به نیازهای خزانه‌داری در عصر تجارت الکترونیک و خدمات درخواستی اشاره کرد و اظهار داشت که توکن‌های خزانه‌داری DBS نشان‌دهنده توانایی شرکت‌ها در مدیریت نقدینگی به صورت مقیاس‌پذیر است.

این پروژه بخشی از مشارکت بانک DBS در پروژه‌های Orchid و Guardian است که توسط مقام پولی سنگاپور برای بررسی مزایای توکن‌سازی هدایت می‌شود. با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین و پلتفرم Whale مجهز به هوش مصنوعی، DBS به دنبال افزایش شفافیت و کارایی در انتقال وجوه بین حساب‌های بانکی است و به عنوان پیشگام نوآوری مالی در منطقه معرفی می‌شود.


منبع : Cryptobriefing