ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

معرفی محصولات جدید Aurora برای اتصال بیت‌کوین و NEAR

2024/08/13
19:36
23

گروه Aurora Labs، تیم توسعه‌دهنده اکوسیستم Aurora، به تازگی از محصولات جدید خود با نام‌های "Bitcoin Light Client" و "Relayer" رونمایی کرده است. این ابزارها با هدف اتصال شبکه بیت‌کوین به پروتکل NEAR طراحی شده‌اند و توانایی تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین در زمان واقعی را بر روی شبکه NEAR فراهم می‌کنند.

به گفته Aurora Labs، این ادغام به ایجاد فرصت‌های جدید برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و گسترش تعامل‌پذیری Web3 کمک خواهد کرد.

کلاینت لایت بیت‌کوین که توسط Aurora Labs توسعه یافته، به عنوان یک قرارداد هوشمند بر روی شبکه NEAR عمل می‌کند. این ابزار به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در NEAR امکان می‌دهد تا تراکنش‌های بیت‌کوین را تأیید کرده و به وضعیت زنجیره بیت‌کوین دسترسی داشته باشند. این امر به‌طور کلی زمینه‌ساز ایجاد پل بیت‌کوین خواهد بود که استفاده از دارایی‌های بیت‌کوین بر روی NEAR را تسهیل می‌کند.

الکس شفچنکو، مدیرعامل Aurora Labs، اظهار داشت: "ارزش زیادی در اکوسیستم بیت‌کوین نهفته است. امضای زنجیره NEAR یک گام مثبت به جلو است، اما برای به‌طور کامل آزادسازی پتانسیل بیت‌کوین، نیاز به توانایی خواندن و عمل بر اساس وضعیت آن داریم." او افزود: "به همین دلیل ما کلاینت لایت بیت‌کوین را به عنوان یک قرارداد هوشمند ایجاد کردیم. با این ابزار و امضای زنجیره، در حال باز کردن درب به سوی ورود بیت‌کوین به دنیای DeFi هستیم."

در حالی که کلاینت لایت بیت‌کوین تأیید تراکنش‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، Relayer وظیفه همگام‌سازی کلاینت لایت با شبکه بیت‌کوین را بر عهده دارد و به‌طور مداوم قرارداد هوشمند NEAR را با آخرین تراکنش‌های بیت‌کوین به‌روز می‌کند.

علاوه بر این دو محصول، Aurora Labs یک سرویس امضای زنجیره‌ای از Proximity Labs منتشر کرده است که از ایجاد پل‌های بومی بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و انتقال BTC به و از شبکه NEAR را ممکن می‌سازد.

کندال کول، بنیان‌گذار Proximity Labs، گفت: "کلاینت لایت بیت‌کوین بخشی حیاتی از پشته بیت‌کوین است که اکنون NEAR به آن دسترسی پیدا کرده است." او افزود: "ترکیب آن با امضای زنجیره‌ای، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که مجموعه جدیدی از برنامه‌ها برای کاربران بیت‌کوین ایجاد کنند، از جمله بازارهای پولی، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEXs)، پلتفرم‌های راه‌اندازی، استیبل‌کوین‌ها و غیره."

Aurora Labs همچنین از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی Satoshi Bridge، گام بعدی در اتصال اکوسیستم‌های بیت‌کوین و NEAR، خبر داد. این پل به کاربران امکان می‌دهد بیت‌کوین (BTC) را به‌طور مستقیم به زنجیره NEAR منتقل کنند و از پشتیبانی Rune و Ordinals نیز برخوردار خواهد بود، که امکانات بیشتری را برای توسعه‌دهندگان جهت ساخت برنامه‌های نوآورانه DeFi فراهم می‌کند.


منبع : Cryptobriefing