ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

گری اسکیل از صندوق ویژه MakerDAO رونمایی کرد؛ دسترسی جدیدی برای سرمایه‌گذاران دیفای

2024/08/13
19:55
29

گری اسکیل، شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال، به‌تازگی صندوق سرمایه‌گذاری جدیدی برای MakerDAO معرفی کرده است. بر اساس بیانیه‌ای که در تاریخ 13 اوت منتشر شد، این صندوق با نام «Grayscale MakerDAO Trust»، به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی مستقیم به توکن MKR بومی MakerDAO را می‌دهد.

گری اسکیل در این باره اعلام کرد: «توکن MKR به سرمایه‌گذاران دسترسی به پروتکل اعتبار زنجیره‌ای، استیبل‌کوین‌ها، دارایی‌های دنیای واقعی و دیگر امکانات را از طریق اکوسیستم MakerDAO فراهم می‌آورد.»

MakerDAO، پلتفرم قرض‌دهی که در سال 2017 بر روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شد، از استیبل‌کوین غیرمتمرکز DAI پشتیبانی می‌کند. طبق داده‌های DeFiLlama، MakerDAO چهارمین پروتکل بزرگ دیفای با دارایی‌های تقریبی 7 میلیارد دلار است و استیبل‌کوین DAI در رتبه سوم صنعت قرار دارد، پس از USDT تتر و USDC سیرکل.

پیش‌تر، گری اسکیل از طریق صندوق دیفای خود به سرمایه‌گذاری در MakerDAO پرداخت که شامل دارایی‌هایی نظیر یونی‌سواپ، لیدو و سینتتیکس نیز بود. با این حال، صندوق جدید Grayscale MakerDAO Trust به‌طور خاص بر روی توکن MKR تمرکز خواهد کرد.

ریحانه شریف‌عسکری، رئیس بخش محصول و تحقیق گری اسکیل، این راه‌اندازی را گام مهمی در گسترش سبد محصولات دیجیتال این شرکت عنوان کرد و افزود: «راه‌اندازی Grayscale MakerDAO Trust به سرمایه‌گذاران امکان تجربه رشد کل اکوسیستم MakerDAO را می‌دهد و هدف آن کاهش وابستگی دیفای به زیرساخت‌های مالی سنتی از طریق فراهم آوردن سیستم استیبل‌کوین غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز است.»

این صندوق هم‌اکنون برای اشتراک روزانه از سوی سرمایه‌گذاران فردی واجد شرایط و مؤسسات معتبر در دسترس است.

این راه‌اندازی به‌دنبال معرفی صندوق‌های جدید Bittensor Protocol و Sui Trusts از سوی گری اسکیل انجام شده است، که هرکدام به توکن‌های بومی این اکوسیستم‌ها می‌پردازند. شرکت گری اسکیل اکنون بیش از 20 دارایی دیجیتال شامل سولانا، لایت‌کوین، چین‌لینک، زدکش و دیگران را در سبد خود دارد.

بر اساس داده‌های CoinGlass، ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های کریپتو گری اسکیل بیش از 7 میلیارد دلار است. طی سال گذشته، گری اسکیل با موفقیت صندوق‌های بیت‌کوین و اتریوم خود را به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) تبدیل کرده است که از بزرگ‌ترین ETFهای کریپتو با دارایی‌های ترکیبی نزدیک به 20 میلیارد دلار به شمار می‌آیند.


منبع : Cryptoslate