ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شکایت ASIC از ASX به دلیل ادعاهای گمراه کننده در مورد ارتقای بلاکچین

2024/08/14
10:34
29

تنظیم‌کننده بازارهای مالی استرالیا (ASIC) علیه اپراتور بازار سهام استرالیا (ASX) به دلیل سوءمدیریت در پروژه جایگزینی سیستم الکترونیکی ثبت‌نام سهام (CHESS) مبتنی بر بلاک‌چین، شکایت کرده است. بر اساس شکایت، ASX در اوایل سال 2022 به بازار اطلاع داده بود که پروژه در مسیر درستی قرار دارد، اما تنها شش هفته بعد، به تاخیر پروژه پی بردند.

ASX در اواخر همان سال بررسی مستقلی توسط Accenture انجام داد که مشکلات قابل توجهی در مقیاس‌پذیری فناوری بلاک‌چین به وجود آورد. این مشکلات منجر به توقف پروژه و زیان 250 میلیون دلاری شد.

سیستم CHESS که از سال 1994 برای ثبت مالکیت سهام و پردازش معاملات سهام در ASX استفاده می‌شود، در سال 2015 با هدف جایگزینی و استفاده از فناوری بلاک‌چین در 2017 توسعه یافت. ASX در فوریه 2022 ادعا کرد که سیستم جدید تا سال 2023 به بهره‌برداری خواهد رسید، در حالی که تنظیم‌کننده معتقد است که ASX از تأخیر پروژه آگاه بوده اما خلاف آن را به صورت عمومی اعلام کرده است.

جو لانگو، رئیس ASIC، اعلام کرد که ادعاهای گمراه‌کننده ASX به اعتماد بازار آسیب زده و انتظار می‌رود که ASX استانداردهای بالای اعتماد را حفظ کند. تأخیر و توقف نهایی پروژه در نوامبر 2022 باعث زیان‌های مالی قابل توجهی برای ASX و سرمایه‌گذارانی شد که به ادعاهای ASX در مورد پیشرفت و زمان‌بندی پروژه اعتماد کرده بودند.

مدیرعامل ASX، هلن لوف‌تاوس، جدیت شکایت ASIC را تأیید کرده و گفت که ASX در حال همکاری با تحقیق تنظیم‌کننده و بررسی اتهامات است. هنوز مجازات مشخصی برای این پرونده تعیین نشده است، اما ASX پیش‌تر به دلیل نقض قوانین بازار، 1.05 میلیون دلار استرالیا جریمه پرداخت کرده است.


منبع : Cryptonews