ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کوین‌بیس به دنبال راه‌اندازی «cbBTC»؛ رقیبی برای WBTC در شبکه Base

2024/08/14
10:39
27

کوین‌بیس به تازگی در توییتی اعلام کرده است که به زودی از «cbBTC»، رقیب Wrapped Bitcoin (WBTC)، رونمایی خواهد کرد. این صرافی رمزارز در تلاش است تا یک سیستم اقتصادی گسترده برای بیت‌کوین بر روی شبکه Base بسازد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کالین وو، خبرنگار و وبلاگ‌نویس بلاک‌چین، cbBTC احتمالاً به عنوان رقیبی برای WBTC طراحی شده است. نگرانی‌های اخیر در مورد ارتباط جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، با WBTC و اظهارات او درباره پروتکل‌های امنیتی مربوط به این رمزارز، باعث شد که جامعه رمزارزها به طور جدی به بحث و بررسی در این زمینه بپردازد.

در پی اعلام کوین‌بیس درباره cbBTC، جسس پولاک، مدیر شبکه Base کوین‌بیس، اظهار داشت که قصد دارند یک اقتصاد عظیم بیت‌کوین را بر روی این شبکه بسازند. به گفته پولاک، «ما قصد داریم یک اقتصاد بزرگ بیت‌کوین را در Base بسازیم.»

برخی از تحلیلگران بر این باورند که cbBTC ممکن است به محصول بیت‌کوین Wrapped اختصاصی کوین‌بیس اشاره داشته باشد که احتمالاً بر روی زنجیره لایه دوم Base راه‌اندازی خواهد شد. یکی از تحلیلگران در پلتفرم X نوشت: «cbBTC فقط به معنای وثیقه بیشتر برای DeFi بر روی ETH است.»

پیش از این، کوین‌بیس Wrapped Staked ETH (cbETH) را معرفی کرده بود که به صورت قابل معامله، نمایانگر اتر استیک شده (ETH) است. طبق اعلام این صرافی، cbETH این امکان را به کاربران می‌دهد که به راحتی آن را بفروشند، منتقل کنند یا استفاده کنند، بدون اینکه هزینه‌ای برای تبدیل ETH استیک شده به cbETH وجود داشته باشد.

به نظر می‌رسد که cbBTC نیز ممکن است مشابه cbETH طراحی شود و مزایایی از جمله هزینه‌های پایین‌تر برای تولید و بازخرید توکن‌ها و افزایش استفاده از WBTC را به همراه داشته باشد.


منبع : Cryptonews