ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تسویه حساب بایننس با برزیل: پایان یک جدال یک ساله بر سر مشتقات

2024/08/15
11:03
20

صرافی رمزارز بایننس توافق کرده است که مبلغ ۱.۷۶ میلیون دلار به مقامات برزیلی پرداخت کند تا به پرونده اتهامات مربوط به معاملات مشتقات بدون مجوز در این کشور پایان دهد. این توافق به پایان یک سال تحقیق در مورد فعالیت‌های بایننس در برزیل می‌انجامد.

تحقیقات نظارتی از جولای ۲۰۲۰ آغاز شد، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل (CVM) دستور توقف فعالیت‌های غیرمجاز بایننس در این کشور را صادر کرد و تهدید به جریمه روزانه ۱۰۰۰ رئال برای عدم رعایت مقررات کرد. با این حال، بایننس به فعالیت‌های خود ادامه داد و موجب اقدام‌های بیشتر از سوی CVM شد. این نهاد نظارتی بایننس را به فعالیت بدون مجوز، به‌ویژه در زمینه معاملات مشتقات که در بازار رمزارزهای در حال رشد برزیل محبوبیت پیدا کرده است، متهم کرد.

بایننس در تلاش برای حل مسئله، پیشنهاد توافق ۳۷۰,۰۰۰ دلاری را در اوت ۲۰۲۳ ارائه داد. با این حال، دفتر دادستانی تخصصی CVM (PFE-CVM) به دلیل وجود شواهد ناکافی مبنی بر توقف نقض‌های ادعایی، این توافق را قانونی ندانست. کمیته تسویه CVM (CTC) نیز با توجه به شدت تخلفات ادعا شده و احتمال مسدود کردن نظارت‌های نظارتی، پیشنهاد بایننس را رد کرد.

در نتیجه، CVM پیشنهاد جدیدی برای تسویه در فوریه ارائه داد. با توجه به چالش‌های اقتصادی برزیل، از جمله تورم بالا و تضعیف ارز، افزایش پذیرش رمزارزها در این کشور مشاهده شده است. برزیلی‌ها به دلیل ناپایداری مالی به دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک پناهگاه در برابر کاهش ارزش پول محلی روی آورده‌اند. تا سال ۲۰۲۱، حدود ۸٪ از جمعیت برزیل در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده بودند و این کشور را در رده چهاردهم جهانی در زمینه پذیرش رمزارزها قرار داده است.

دولت برزیل نیز با معرفی سیستم پرداخت Pix در سال ۲۰۲۰، که پلتفرمی دیجیتال برای تراکنش‌های آنی است، تسریع در پذیرش رمزارزها را فراهم کرد. با وجود چالش‌های نظارتی، صرافی‌های محلی رمزارز در حال شکوفایی هستند و آشنایی بیشتر با مالیات دیجیتال موجب شده تا رمزارز به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری معتبر برای بسیاری از برزیلی‌ها مطرح شود.


منبع : Cryptoslate