ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ضربه ای دیگر به کیف پول های سنتی: USDC به آیفون می آید

2024/08/15
11:07
20

جرمی آلاير، مدیرعامل شرکت Circle، اعلام کرد که این شرکت به زودی امکان پرداخت‌های بدون تماس NFC برای USDC بر روی آیفون‌ها را فراهم خواهد کرد. این ویژگی جدید از تصمیم اخیر اپل برای باز کردن دسترسی به چیپ NFC و تکنولوژی Secure Element (SE) برای توسعه‌دهندگان ثالث بهره‌برداری خواهد کرد.

تا پیش از این، امکانات NFC تنها به اپلیکیشن Wallet و Apple Pay محدود بود، اما با سیاست جدید، سیستم‌های نقطه فروش قادر خواهند بود مستقیماً با کیف پول‌های مبتنی بر بلاک‌چین آیفون تعامل داشته باشند و تراکنش‌های USDC را به طور روان انجام دهند.

این قابلیت تنها به USDC محدود نخواهد بود و به سایر دارایی‌های دیجیتال مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) و استیبل‌کوین‌های دیگر نظیر EURC نیز گسترش خواهد یافت.

با توجه به اینکه Circle ماه گذشته به عنوان اولین ناشر جهانی استیبل‌کوین تحت مقررات MiCA در اروپا مجوز صادر کرده است، امکان انتشار USDC و EURC برای این شرکت فراهم شد. اما لازم به ذکر است که API‌های جدید اپل برای NFC و SE ابتدا در کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزیلند، ایالات متحده و بریتانیا عرضه خواهد شد و در حال حاضر در اتحادیه اروپا در دسترس نخواهد بود.

تکنولوژی NFC در سیستم‌های پرداخت موبایلی به دلیل امکان انجام سریع تراکنش‌ها با یک لمس، بسیار کاربردی است و ادغام آن در اکوسیستم رمزارزها می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. کاربران می‌توانند با استفاده از کیف پول‌های NFC، به سرعت رمزارزها را ارسال و دریافت کنند، و کسب‌وکارها نیز می‌توانند از NFC برای ایجاد برنامه‌های وفاداری استفاده کنند که مشتریان را با توکن‌های رمزارزی برای خریدهایشان پاداش دهد.


منبع : Cryptobriefing