ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سوئیس نظارت بر تبادل داده‌های مالیاتی رمزارزها را آغاز کرد

2024/08/15
11:13
28

شورای فدرال سوئیس روز چهارشنبه فرآیند مشاوره عمومی برای لایحه‌ای جدید را آغاز کرد که هدف آن ادغام داده‌های مالیاتی رمزارزها در پروتکل‌های بین‌المللی تبادل اطلاعات است. این لایحه قصد دارد اطلاعات دارایی‌های رمزارزی را با ۱۱۱ حوزه قضائی که در حال حاضر بخشی از تبادل اطلاعات خودکار هستند، به اشتراک بگذارد. این تبادل به رعایت چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزارزی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) مشروط است.

سوئیس همواره در پذیرش رمزارزها پیشتاز بوده و مناطقی مانند لوگانو به پذیرش مالیات به صورت رمزارزهایی مانند تتر (USDT) و بیت‌کوین (BTC) پرداخته‌اند. در چارچوب سیاسی این کشور، اداره مالیات فدرال اجازه داده است که بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت طبقه‌بندی شود و به همین دلیل از مالیات بر ارزش افزوده (VAT) معاف است.

شورای فدرال سوئیس به دنبال تعیین تاریخ آغاز تبادل خودکار اطلاعات رمزارزی با کشورهای همکار است. دوره مشاوره برای این پیشنهاد قانونی تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

چارچوب OECD برای دارایی‌های رمزارزی رویکردی یکنواخت برای مراجع مالیاتی در مدیریت و تبادل داده‌ها ارائه می‌دهد، اما اجازه می‌دهد کشورهای مختلف این استانداردها را با توجه به نیازهای خاص خود سفارشی کنند. این انعطاف‌پذیری به کشورهای مختلف این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای مطابق با نیازهای ملی خود عمل کنند و در عین حال استانداردهای حداقلی شفافیت و همکاری را برای پیشگیری از فرار مالیاتی و بهبود رعایت قوانین در بخش رمزارزها حفظ کنند.

پیشنهاد فعلی شورای فدرال شامل تعیین کشورهای ۱۱۱ گانه‌ای است که از سال ۲۰۲۶ تبادل اطلاعات رمزارزی با سوئیس را آغاز خواهند کرد. این ارزیابی همچنین به بررسی تطابق کشورهای همکار با استانداردهای مورد نیاز پرداخته و نیاز به تجدید نظر کامل در دستورالعمل‌های فدرال ۲۰۱۷ را مطرح می‌کند.


منبع : Cryptonews