ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشتازی BlackRock در مدیریت دارایی‌های دیجیتال: تصاحب جایگاه Grayscale

2024/08/16
10:54
27

شرکت BlackRock با پشت سر گذاشتن Grayscale، به بزرگترین مدیر صندوق دارایی‌های دیجیتال تبدیل شد. بر اساس گزارش جیمز باترفیل، مدیر تحقیقات CoinShares، دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) BlackRock به بیش از ۲۲ میلیارد دلار رسیده، در حالی که Grayscale نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار دارایی دارد.

تفاوت عمده این دو مدیر دارایی در صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETFs) است. BlackRock با صندوق IBIT خود از فوریه گذشته، که تنها یک ماه پس از راه‌اندازی آن در آمریکا بود، به رهبری این بازار دست یافت و توانست تا ۲۱ میلیارد دلار دارایی جذب کند. در همین دوره، دارایی‌های صندوق GBTC متعلق به Grayscale به ۱۴.۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

در حالی که صندوق‌های ETF اتریوم Grayscale با ۵ میلیارد دلار دارایی همچنان جلوتر از BlackRock با کمتر از ۱ میلیارد دلار قرار دارد، اما همان روندی که در بازار بیت‌کوین رخ داد، احتمالاً در بازار اتریوم نیز تکرار خواهد شد. داده‌ها نشان می‌دهد که پس از شروع معامله ETF‌های اتریوم در آمریکا، Grayscale با خروج ۲.۳ میلیارد دلار از صندوق ETHE خود مواجه شده است.

از سوی دیگر، BlackRock در همین مدت توانسته است با جریانات ورودی ۹۶۶ میلیون دلاری، سریعاً از ۱۰.۶ میلیون دلار اولیه خود رشد کند و در حال نزدیک شدن به Grayscale است.

در بخش اوراق خزانه‌داری توکنیزه شده ایالات متحده نیز، BlackRock توانست با سرعت از دیگر رقبا پیشی بگیرد. از زمان راه‌اندازی صندوق توکنیزه شده BUIDL در ۲۰ مارس، اندازه این صندوق به تقریباً ۵۱۸ میلیون دلار رسیده است که نشان‌دهنده رشدی ۱۳ برابری است.


منبع : Cryptobriefing