ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش مالیات انرژی برای مهار مصرف برق در مراکز داده‌ و ماینرهای ارز دیجیتال

2024/08/16
16:11
24

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارشی پیشنهاد کرده است که مالیات‌های انرژی برای ماینرهای ارز دیجیتال و مراکز داده‌ هوش مصنوعی تا ۸۵ درصد افزایش یابد. این پیشنهاد با هدف کاهش مصرف برق و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از این بخش‌ها ارائه شده است.

IMF هشدار داده است که این دو صنعت هم‌اکنون ۲ درصد از برق جهان را مصرف می‌کنند و تقریباً ۱ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. طبق گزارش، هر تراکنش بیت‌کوین به اندازه مصرف برق یک فرد در غنا یا پاکستان طی سه سال مصرف دارد. همچنین، یک جستجوی ChatGPT ده برابر بیشتر از یک جستجوی گوگل انرژی مصرف می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول برآورد کرده است که مصرف انرژی این صنایع تا سه سال آینده می‌تواند به ۳.۵ درصد از مصرف جهانی برسد که معادل مصرف برق ژاپن است.

به منظور کاهش این مصرف، IMF پیشنهاد داده که مالیات برق برای ماینرهای ارز دیجیتال به ۰.۰۴۷ دلار به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یابد و با در نظر گرفتن هزینه‌های آلودگی هوا، این مبلغ به ۰.۰۸۹ دلار برسد. همچنین، مالیات مراکز داده‌ هوش مصنوعی نیز به ۰.۰۳۲ دلار برای هر کیلووات ساعت افزایش یابد و با احتساب آلودگی به ۰.۰۵۲ دلار برسد.

IMF تأکید دارد که اجرای این پیشنهادات نیازمند همکاری بین‌المللی است تا از جابجایی ماینرها و مراکز داده‌ به مناطق با انرژی ارزان‌تر جلوگیری شود. همچنین، تشویق به استفاده از تجهیزات کارآمدتر و انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر پیشنهادات IMF برای کاهش مصرف انرژی در این بخش‌ها است.


منبع : Cryptoslate