ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مبارزه بی‌امان استرالیا با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

2024/08/19
13:27
20

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) طی یک سال گذشته، در یک حرکت گسترده علیه کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری، ۶۱۵ وب‌سایت کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال را مسدود کرده است. این نهاد نظارتی اعلام کرد که از ژوئیه ۲۰۲۳ تا کنون بیش از ۷۳۰۰ وب‌سایت کلاهبرداری را حذف کرده، که بخشی از این تلاش‌ها به مقابله با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال اختصاص داشته است.

طبق گزارش کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ منجر به از دست رفتن حدود ۱.۳ میلیارد دلار شده است. سارا کورت، معاون رئیس ASIC، تأکید کرد که کلاهبرداران با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، دارایی‌ها و اطلاعات افراد سخت‌کوش را هدف قرار می‌دهند.

از جمله اقدامات موفق این نهاد، مسدود کردن سایت Dexa Trade Markets بوده که به دروغ ادعا می‌کرد تحت نظارت بین‌المللی است و حجم معاملات میلیاردی و میلیون‌ها سرمایه‌گذار دارد. این وب‌سایت تنها یک ساعت پس از معرفی به ارائه‌دهنده خدمات مسدودسازی توسط ASIC، حذف شد.

این در حالی است که کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همچنان یک چالش بزرگ برای نهادهای نظارتی به شمار می‌رود. اخیراً مشخص شده است که بیش از نیمی از تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال در فیسبوک کلاهبرداری بوده یا با سیاست‌های متا تناقض داشته‌اند. از سوی دیگر، گوگل نیز با شکایتی از سوی زنی در فلوریدا مواجه شده که ادعا کرده ۵ میلیون دلار از دارایی خود را به دلیل دانلود یک اپلیکیشن کلاهبرداری از گوگل پلی استور از دست داده و گوگل سه ماه زمان برده تا این برنامه را حذف کند.


منبع : The block