ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیش‌بینی آینده با BET: سکویی نوآورانه بر بستر سولانا

2024/08/20
15:37
21

پلتفرم Drift، پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازار پیش‌بینی جدیدی به نام BET را بر روی بلاکچین سولانا راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم که در 19 آگوست معرفی شد، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، از دیگر رقبا متمایز می‌شود. BET به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از بیش از 30 ارز دیجیتال مختلف مانند USDC و SOL به عنوان وثیقه، روی نتایج رویدادهای واقعی شرط‌بندی کنند و حتی قبل از مشخص شدن نتیجه رویداد، از دارایی‌های خود بهره ببرند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب BET می‌توان به امکان مدیریت ریسک از طریق "شرط‌های ساختاریافته" اشاره کرد، که به کاربران اجازه می‌دهد همزمان با شرط‌بندی روی نتیجه یک رویداد، در بازارهای دیگر مانند بیت‌کوین نیز فعالیت کنند. این پلتفرم همچنین سیستم پاداشی به نام FUEL دارد که به منظور تشویق کاربران به فعالیت بیشتر طراحی شده است.

در حالی که BET ابتدا بر روی انتخابات آمریکا تمرکز دارد، برنامه‌هایی برای گسترش به حوزه‌های دیگری مانند فرمول 1 و رویدادهای فرهنگی و ارزهای دیجیتال نیز در دست اجراست.

بازارهای پیش‌بینی غیرمتمرکز، که با موفقیت پلتفرم Polymarket محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند، به کاربران اجازه می‌دهند تا روی نتایج رویدادهای مختلف، از جمله ورزشی و سیاسی، شرط‌بندی کنند. این نوع بازارها به‌عنوان یکی از تکنولوژی‌های اجتماعی پیشرو در دهه 2020 شناخته می‌شوند، اگرچه رشد سریع آنها باعث نگرانی نهادهای نظارتی و مقامات قانون‌گذار نیز شده است.


منبع : Cryptoslate