ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بایننس، سلطان بی‌رقیب کاربران چینی‌زبان

2024/08/20
15:57
20

طبق بررسی جدیدی که روز دوشنبه توسط نشریه TechFlow از هنگ‌کنگ منتشر شد، بایننس همچنان محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال در میان کاربران چینی‌زبان است. در این نظرسنجی، ۹۶٪ از پاسخ‌دهندگان بایننس را به‌عنوان صرافی مورد استفاده خود انتخاب کرده‌اند. این صرافی با بیش از ۶۰٪ سهم بازار در زمینه‌های مختلف مانند میزان دارایی‌های کریپتویی، بالاترین درآمدها و بیشترین فعالیت‌ها در فهرست‌های اولیه ارزهای دیجیتال جدید، بر بازار مسلط است.

این بررسی که بین ماه‌های مه و ژوئن ۲۰۲۴ انجام شده، نشان می‌دهد که کاربران چینی‌زبان از بایننس استفاده می‌کنند، اما مشخص نمی‌کند که آیا این کاربران در چین ساکن هستند یا خیر.

توجه به این موضوع جالب است، زیرا در سال ۲۰۲۱، بانک مرکزی چین تمامی تراکنش‌های ارز دیجیتال را ممنوع کرده و به‌طور مؤثر صرافی‌های بین‌المللی را از فعالیت در کشور منع کرده است. با این حال، برخی بر این باورند که چین ممکن است به زودی این ممنوعیت را لغو کند.

بایننس از سال ۲۰۱۷ به دلیل دستورات دولتی از دسترسی در چین محروم شده است و پس از ممنوعیت ۲۰۲۱، مدعی شده که هیچ عملیات صرافی در چین انجام نمی‌دهد. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بایننس به‌طور غیررسمی ارتباطات قابل توجهی با چین داشته است و کاربران چینی از طریق شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) به خدمات این صرافی دسترسی دارند.

بررسی همچنین نشان داد که OKX دومین صرافی محبوب در میان کاربران چینی‌زبان است و صرافی‌های Gate.io و Bitget نیز در بازار رقابتی حضور دارند. اکثر پاسخ‌دهندگان انتظار دارند که بیت‌کوین در دوره کنونی بازار به بالای ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار برسد و به‌روزرسانی‌های بازار را عمدتاً از طریق شبکه اجتماعی X دریافت می‌کنند.


منبع : Cryptonews