ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی Mango Markets در پی توافق با SEC

2024/08/20
16:02
23

صرافی غیرمتمرکز فعال بر روی بلاک‌چین سولانا ،Mango Markets، در حال بررسی توافقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به‌خاطر نقض قوانین اوراق بهادار آمریکاست.

در تاریخ ۱۹ اوت، سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) مدیریت Mango Markets رأی‌گیری درباره پیشنهاد توافق با SEC را آغاز کرد. این پیشنهاد شامل پرداخت جریمه، نابودسازی توکن‌های بومی MNGO و درخواست برای حذف این توکن از صرافی‌ها است. تا کنون، با گذشت بیش از دو روز از دوره رأی‌گیری، پیشنهاد با ۱۰۶.۷ میلیون رأی به تصویب رسیده است.

مسائل Mango Markets به اکتبر ۲۰۲۲ برمی‌گردد، زمانی که پلتفرم توسط تاجر آویراهام آیزنبرگ مورد سوءاستفاده قرار گرفت. پس از این حادثه، Mango Markets تحت نظارت مراجع مختلف آمریکایی از جمله SEC، وزارت دادگستری و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قرار گرفت.

تحقیقات SEC نشان داد که Mango DAO، به همراه Mango Labs و Blockworks Foundation، قوانین مختلف اوراق بهادار را نقض کرده‌اند. برای حل این مشکلات، Mango DAO پیشنهاد توافقی شامل جریمه ۲۲۳,۲۲۸ دلار را ارائه داده که از خزانه DAO پرداخت خواهد شد. خزانه فعلاً نزدیک به ۲ میلیون دلار USD Coin و دیگر دارایی‌ها را در اختیار دارد.

طبق این توافق،Mango DAO  هیچ‌گونه اعتراف یا انکاری به اتهامات SEC نخواهد کرد، تمامی معاملات و فروش توکن‌های MNGO در ایالات متحده متوقف و توکن‌های باقی‌مانده نابود خواهند شد و درخواست حذف توکن MNGO از صرافی‌ها ارائه خواهد شد.

این پیشنهاد در تلاش است تا از دادرسی طولانی جلوگیری کند، اما به تأیید نهایی SEC نیاز دارد.

در حمله‌ای که به Mango Markets در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ رخ داد، حدود ۱۱۰ میلیون دلار از خزانه این پلتفرم به سرقت رفت. آویراهام آیزنبرگ، که به عنوان متهم این حمله شناخته می‌شود، مدعی شد که این سوءاستفاده یک «استراتژی تجاری بسیار سودآور» بود و در چارچوب قانونی و طراحی پروتکل انجام شده است.

آیزنبرگ به‌خاطر دست‌کاری بازار و نقض قوانین توسط CFTC و FBI تحت تعقیب است و به نظر می‌رسد در حال حاضر با مشکلات قانونی جدی روبه‌رو است.


منبع : Cryptonews