ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری استاتوس و لاینیا: گام به سوی شبکه لایه‌۲ جدید

2024/08/20
16:19
20

پلتفرم پیام‌رسان غیرمتمرکز استاتوس که بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند، با لاینیا بلاک‌چین لایه‌۲ مبتنی بر zkEVM و پشتیبانی شده توسط Consensys، همکاری کرده تا یک راه‌حل جدید لایه‌۲ را معرفی کند.

استاتوس در ICO سال ۲۰۱۷ خود، ۱۰۰ میلیون دلار برای توکن بومی SNT جذب کرده بود. لاینیا نیز سال گذشته به عنوان یک بلاک‌چین لایه‌۲ zkEVM آغاز به کار کرد. این دو پروژه در حال توسعه شبکه استاتوس هستند که به موازات زنجیره zkEVM لاینیا عمل خواهد کرد.

این همکاری به‌دنبال ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از اکوسیستم غیرمتمرکز از برنامه‌ها و خدمات است. Cyprien Grau، یکی از contributors اصلی استاتوس، گفت: "با راه‌اندازی شبکه استاتوس، قصد داریم زیرساخت‌های لازم برای توسعه یک اکوسیستم غیرمتمرکز پویا را فراهم کنیم."

تیم استاتوس با کد منبع باز لاینیا تعامل خواهد داشت و بر روی نسخه موازی آن کار خواهد کرد. همچنین، این تیم به پشتیبانی از کارهای مهندسی جاری لاینیا، شامل تنوع در پشتیبانی از کلاینت‌ها و اثبات‌کنندگان و بهبود تعامل‌پذیری بین شبکه استاتوس و لاینیا خواهد پرداخت.

Nicolas Liochon مدیر جهانی لاینیا، اعلام کرد: "همکاری ما با استاتوس به‌دلیل مشارکت‌های آن‌ها در عملیات هسته‌ای اتریوم و تمرکز بر روی اپلیکیشن‌های مصرف‌کننده از طریق اپلیکیشن استاتوس، کاملاً طبیعی است."

در این همکاری، توزیع و اثبات‌سازی فرآیندها برای لاینیا به‌طور غیرمتمرکز خواهد شد و این پروژه‌ها در زمینه تأمین مالی عمومی، برنامه‌های اجتماعی، GameFi و آزمایش‌های حکومتی نیز پشتیبانی خواهند شد.


منبع : The block