ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صندوق ETF جدید و بحث‌برانگیز؛ سرمایه‌گذاری پرریسک در MicroStrategy

2024/08/21
16:30
18

صندوق سرمایه‌گذاری Defiance امروز اولین ETF تک‌سهمی ایالات متحده با نام "MSTX" را معرفی کرد که قرار است ۱۷۵٪ اهرم روزانه برای سهام شرکت MicroStrategy ارائه دهد.

 

این ETF به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد بدون نیاز به حساب مارجین، در شرکت‌های پیشرو و تغییر‌دهنده بازار مانند MicroStrategy سرمایه‌گذاری کنند. MicroStrategy که توسط مایکل سیلور هدایت می‌شود، در گزارش‌های اخیر خود از افزایش دارایی‌های بیت‌کوین به ۲۲۶,۵۰۰ واحد خبر داده است.

 

ETF MSTX"" با نوسانات زیادی همراه خواهد بود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این ETF به یکی از پرنوسان‌ترین صندوق‌ها تبدیل شود و سرمایه‌گذاران با ریسک بالایی مواجه خواهند شد. سیلویا جابلونسکی، مدیر عامل Defiance، اظهار داشت که این محصول جدید فرصتی منحصربه‌فرد برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا از نوسانات بازار بیت‌کوین بهره‌برداری کنند.

 

با این حال، برخی تحلیلگران، مانند رابین ویگلزورث، نسبت به این محصول تردید دارند و آن را نمونه‌ای از افزایش ریسک بی‌مورد در بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند. این ETF در حالی معرفی شده که ایالات متحده در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد ETFهای جدید و همچنین تعطیلی بسیاری از آن‌ها بوده است.


منبع : Cryptonews