ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بیتفارمز Stronghold Digital را با معامله‌ای ۱۷۵ میلیون دلاری تصاحب می‌کند

2024/08/21
22:23
23

شرکت استخراج بیت‌کوین، بیتفارمز (Bitfarms)، در معامله‌ای به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار شامل سهام و بدهی، رقیب خود، Stronghold Digital را خریداری می‌کند. این معامله که توسط هیئت‌مدیره هر دو شرکت به‌طور یکپارچه تأیید شده، قرار است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ نهایی شود.

 

در این معامله، سهام هر دو شرکت با ارزشی معادل ۱۲۵ میلیون دلار ادغام می‌شود و بیتفارمز ۵۰ میلیون دلار از بدهی‌های Stronghold را نیز بر عهده می‌گیرد. این شرکت برای سهام Stronghold با یک حق‌الامتیاز ۷۱٪ بر اساس قیمت متوسط حجمی ۹۰ روزه تا ۱۶ آگوست پرداخت می‌کند. سهام‌داران Stronghold به ازای هر سهم، ۲.۵۲ سهم از بیتفارمز دریافت خواهند کرد.

 

این معامله در دوره‌ای از عدم قطعیت برای بسیاری از شرکت‌های استخراج بیت‌کوین انجام می‌شود، زیرا هاوینگ (Halving) موجب کاهش درآمدهای آنها شده است. بسیاری از شرکت‌ها در حال تلاش برای گسترش فعالیت‌های خود به حوزه‌های مرتبط مانند رایانش با عملکرد بالا (HPC) و هوش مصنوعی (AI) هستند تا بتوانند در بازار رقابتی باقی بمانند.

 

بیتفارمز با این ادغام، به دنبال افزایش و متعادل‌سازی پورتفولیو انرژی خود به ۹۵۰ مگاوات و کسب سهم بیشتری در ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۵ است. همچنین، این شرکت با ادغام قدرت تولید انرژی و گسترش قابلیت‌های تجارت انرژی، استراتژی خود برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها فراتر از استخراج بیت‌کوین را اجرایی می‌کند.

 

بیتفارمز، که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده و ۱۲ مرکز استخراج بیت‌کوین در کانادا، ایالات متحده، پاراگوئه و آرژانتین دارد، اکنون دو نیروگاه از Stronghold در پنسیلوانیا را نیز به دارایی‌های خود اضافه خواهد کرد.


منبع : The block