ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پروژه NymVPN: انقلابی در حفاظت از حریم خصوصی آنلاین

2024/08/22
09:57
23

استارتاپ Nym Technologies، که به خاطر شبکه میکس‌نت (Mixnet) خود شناخته می‌شود، نسخه بتای یک اپلیکیشن VPNجدید با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربران را معرفی کرده است. این VPN به کاربران امکان می‌دهد بدون افشای هویت واقعی خود، از اینترنت استفاده کنند.

 

در حالی که VPN‌های سنتی به عنوان ابزارهای حفظ حریم خصوصی تبلیغ می‌شوند، اما نمی‌توانند ناشناس‌سازی کامل را ارائه دهند. NymVPN از تکنیک‌های رمزنگاری Zero-Knowledge برای ثبت‌نام کاربران استفاده می‌کند، به طوری که نیازی به ارائه اطلاعات شخصی واقعی وجود ندارد. همچنین، این اپلیکیشن با افزودن "نویز" به شبکه، آدرس‌های  IPو الگوهای ارتباطی کاربران را پنهان می‌کند.

 

عملکرد NymVP مشابه مرورگر Tor است که با روت کردن ترافیک از طریق مسیرهای مختلف، فعالیت آنلاین کاربران را مخفی می‌کند. NymVPN نیز با مخلوط کردن داده‌ها در بین نودهای مختلف شبکه، از تعیین مبدأ و مقصد اطلاعات توسط ناظران جلوگیری می‌کند.

 

کاربران NymVPN می‌توانند بین دو حالت "حالت سریع" و "حالت ناشناس" انتخاب کنند. حالت سریع بر سرعت تمرکز دارد و ترافیک را از دو سرور عبور می‌دهد، در حالی که حالت ناشناس از پنج سرور و رمزنگاری پیازی جدید برای حفظ حریم خصوصی بیشتر استفاده می‌کند.

 

Nym Technologies که در سال ۲۰۱۷ توسط هری هالپین، یکی از چهره‌های برجسته سایفرپانک، تأسیس شد، توانسته حمایت مالی از شرکت‌های بزرگی مانند Andreessen Horowitz و Google Ventures جذب کند. این شرکت همچنین یک صندوق نوآوری ۳۰۰ میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی راه‌اندازی کرده است.


منبع : The block