ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رشد استیبل‌کوین‌ها در بازارهای نوظهور

2024/08/22
10:05
19

استیبل‌کوین‌ها به عنوان یک ابزار مالی حیاتی در بازارهای نوظهور جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند، به‌ویژه در مناطقی که ارزهای محلی ناپایدار هستند یا دسترسی به دلار آمریکا محدود است. کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در ۱۷ بازار نوظهور، برای دسترسی به استیبل‌کوین‌ها به طور متوسط ۴.۷ درصد بیشتر از قیمت استاندارد دلار هزینه می‌کنند، و این میزان در کشورهایی مانند آرژانتین به ۳۰ درصد می‌رسد.

 

بر اساس تحلیل‌های اخیر مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت (CEBR) و BVNK، پیش‌بینی می‌شود که این اختلافات قیمت تا سال ۲۰۲۷ به ۲۵.۴ میلیارد دلار برسد. این گزارش نشان می‌دهد که استیبل‌کوین‌ها طی دهه گذشته نقش بسزایی در اقتصاد جهانی ایفا کرده و به دلیل توانایی خود در "آزادسازی سرمایه"، جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند.

 

با ارزش بازار تجمعی ۱۶۵ میلیارد دلار تا اواسط سال ۲۰۲۴، استیبل‌کوین‌ها سالانه تریلیون‌ها دلار تراکنش را تسهیل می‌کنند و به عنوان یک جایگزین پایدار در برابر ارزهای دیجیتال ناپایدار مانند بیت‌کوین عمل می‌کنند.

 

در کشورهایی مانند برزیل و اندونزی که نرخ‌های ارز متغیر تهدیدی برای ثبات اقتصادی هستند، استیبل‌کوین‌ها به عنوان یک منبع ارزش قابل اعتماد، از کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در برابر زیان‌های مالی محافظت می‌کنند. همچنین، سیستم‌های پرداخت مرزی سنتی که معمولاً کند و ناکارآمد هستند، مقدار زیادی از سرمایه در گردش را در جریان نگه می‌دارند. اما استیبل‌کوین‌ها با تسهیل تسویه‌حساب‌های سریع‌تر و کارآمدتر، بسیاری از این سرمایه‌ها را آزاد کرده‌اند.

 

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که حجم پرداخت‌های استیبل‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ تریلیون دلار خواهد رسید و ارزش بازار آن‌ها ممکن است از ۱ تریلیون دلار عبور کند. این رشد ناشی از تداوم پذیرش استیبل‌کوین‌ها در بازارهای نوظهور و توسعه‌یافته و معرفی استیبل‌کوین‌های جدید با بهره‌دهی بالا خواهد بود که تأثیر اقتصادی آن‌ها را بیشتر می‌کند.


منبع : Cryptoslate