ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تحولی نوین در توزیع کمک‌های دولتی سنگاپور با فناوری بلاکچین

2024/08/22
17:54
15

بانک DBS سنگاپور با همکاری نهادهای Enterprise Singapore و انجمن فین‌تک سنگاپور (SFA)، پروژه‌ای پایلوت را آغاز کرده است که از فناوری بلاکچین برای توزیع کمک‌های دولتی استفاده می‌کند. این پروژه با هدف بررسی قابلیت‌های پرداخت‌های برنامه‌ریزی‌شده، بهبود کارایی، افزایش شفافیت و ارتقاء تجربه کاربری طراحی شده است.

 

در این سیستم، از پروتکلی به نام "پول هدف‌دار" (Purpose-Bound Money) استفاده می‌شود که اطمینان حاصل می‌کند وجوه تنها زمانی آزاد می‌شوند که شرایط از پیش تعیین‌شده‌ای برآورده شوند. این شرایط از طریق قراردادهای هوشمند بررسی و تأیید می‌شوند، که باعث تسریع روند توزیع و کاهش نیاز به نظارت دستی می‌شود.

 

این پروژه اولین بار در جشنواره فین‌تک سنگاپور ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شد و توسط ۲۷ شرکت فین‌تک محلی از جمله نام‌های بزرگی مانند Advance Intelligence، Aspire و Experian Singapore مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، این پروژه بخشی از تلاش بانک DBS در پروژه‌های Orchid و Guardian است که توسط اداره پولی سنگاپور (MAS) هدایت می‌شوند و به دنبال توسعه زیرساخت‌های دلار دیجیتال سنگاپور هستند.

 

این تلاش‌ها، به منظور سرعت بخشیدن به توزیع کمک‌های دولتی و همچنین ارتقاء سیستم‌های مدیریت خزانه‌داری و نقدینگی با استفاده از فناوری بلاکچین انجام می‌شود، که می‌تواند در آینده به کاربردهای بیشتری در همکاری با سایر نهادهای دولتی منجر شود.


منبع : Cryptonews