ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شبکه‌های اجتماعی؛ منابع اصلی اطلاعات برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال

2024/08/22
18:11
18

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که X(توییتر سابق)، تلگرام و یوتیوب اصلی‌ترین منابع اطلاعاتی برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال هستند. این سه پلتفرم به ترتیب با ۴۱.۷٪، ۲۱.۵٪ و ۲۰.۸٪ از زمان مصرف شده توسط کاربران، بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند و به طور کلی ۸۴٪ از پاسخ‌ها را شامل می‌شوند.

 

در این نظرسنجی که توسط CoinGecko انجام شده، مشخص شده است که ۷۳.۸٪ از کاربران کریپتو برای دریافت اخبار و اطلاعات عمدتاً به شبکه‌های اجتماعی اتکا دارند، به جای سایت‌های خبری. از میان این کاربران، ۳۴.۴٪ از X به عنوان منبع اصلی اطلاعات خود استفاده می‌کنند، در حالی که ۲۳.۴٪ به یوتیوب و ۱۶٪ به تلگرام مراجعه می‌کنند.

 

سایت‌های خبری به عنوان منبع اصلی برای تنها ۶.۵٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی باقی مانده‌اند. سایر منابع اطلاعاتی نظیر دیسکورد، ردیت، خبرنامه‌ها، پادکست‌ها و Farcaster نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

 

این داده‌ها نشان می‌دهد که در حالی که X به خاطر محتوای مرتبط با کریپتو شناخته شده است، اما تنها فضای مهم آنلاین برای جامعه کریپتو نیست. بیشتر کاربران در X، تلگرام و یوتیوب تمایل دارند که اطلاعات را از همان پلتفرمی که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنند، دریافت کنند.


منبع : Cryptobriefing