ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فرانکلین تمپلتون، صندوق بازار پول توکنیزه خود را به آوالانچ می‌آورد

2024/08/22
18:14
17

مدیر دارایی فرانکلین تمپلتون به تازگی صندوق بازار پول توکنیزه خود، یعنی صندوق Franklin OnChain U.S. Government Money Fund (با نماد FOBXX)، را به شبکه آوالانچ گسترش داده است. این صندوق که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری ثبت شده در ایالات متحده است که از بلاک‌چین عمومی برای ثبت تراکنش‌ها و اشتراک مالکیت استفاده می‌کند.

 

توکن BENJI، که از طریق اپلیکیشن اختصاصی سرمایه‌گذاری فرانکلین تمپلتون قابل دسترسی است، در حال حاضر بر روی زنجیره‌های استلار و پالی‌گان معامله می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام توکنیزه شده این صندوق به ارزش ۴۲۰ میلیون دلار را خریداری کنند. این توکن‌ها همچنین از طریق استیبل‌کوین USDC قابل خریداری هستند.

 

روجر بیستون، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال فرانکلین تمپلتون، اظهار داشت: «انتقال پلتفرم بنجی به شبکه آوالانچ، دسترسی به نخستین صندوق بازار پول توکنیزه ما را گسترش می‌دهد. ما به همکاری با جامعه توسعه‌دهندگان پرجنب و جوش آوالانچ برای آوردن نوآوری‌های جدید مبتنی بر بلاک‌چین به بازار خوش‌بینیم.»

 

صندوق FOBXX در اوراق بهادار دولتی ایالات متحده با ریسک پایین سرمایه‌گذاری می‌کند، از جمله اوراق بهادار با نرخ‌های ثابت، شناور و متغیر، به همراه توافق‌های بازخرید که به‌طور کامل با اوراق بهادار دولتی یا نقد تضمین شده‌اند. توکن BENJI مانند اکثر توکن‌های کریپتو، به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته قابل معامله است و امکان تبادل همتا به همتا با محدودیت‌های کم را فراهم می‌کند.

 

این صندوق، دومین صندوق توکنیزه بزرگ بعد از پروژه BUIDL بلک‌راک است که همچنین اوراق بهادار دولتی ایالات متحده را دنبال می‌کند. در حال حاضر، حدود ۱.۸ میلیارد دلار اوراق بهادار دولتی توکنیزه تحت مدیریت است که شامل محصولات شرکت‌های بومی کریپتو مانند Ondo Finance و OpenEden می‌شود.

 

فرانکلین تمپلتون از زمانی که در سال ۲۰۱۸ بخش دارایی‌های دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد، به طور فزاینده‌ای به ساخت بر روی بلاک‌چین‌ها علاقمند شده است. امسال، این شرکت صندوق‌های قابل معامله در بورس را که بیت‌کوین و اتریوم را دنبال می‌کنند، معرفی کرده و صندوق بازار پول توکنیزه خود را دو هفته پیش بر روی Arbitrum، بزرگ‌ترین لایه ۲ اتریوم، راه‌اندازی کرده است.

 

آوالانچ، یک بلاک‌چین قرارداد هوشمند جایگزین که توسط پروفسور کورنل، امین گون سیرر، ایجاد شده، شبکه‌ای محبوب برای پروژه‌های دارایی‌های دنیای واقعی است.


منبع : The block