ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ضربات قانونی به کراکن: شکست در دادگاه‌های آمریکا و استرالیا

2024/08/24
10:40
25

صرافی ارز دیجیتال کراکن با دو شکست قانونی و نظارتی در ایالات متحده و استرالیا مواجه شد. در ایالات متحده، قاضی ویلیام اچ. اوریک درخواست کراکن برای رد دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را رد کرد. SEC کراکن را متهم به اداره یک صرافی غیرمجاز اوراق بهادار کرده و ادعا می‌کند که این صرافی بدون رعایت مقررات لازم، به تسهیل معاملات اوراق بهادار پرداخته است.

 

در همین راستا، SEC ادعا می‌کند که کراکن از ثبت به‌عنوان یک کارگزار اوراق بهادار خودداری کرده و بدین ترتیب، مشتریان خود را از مزایایی نظیر بازرسی‌های نظارتی و حفاظت‌های قانونی محروم کرده است. کراکن در دفاع خود استدلال کرد که این اتهامات بی‌اساس بوده و SEC قصد دارد قوانین قدیمی را بر صنعتی جدید و در حال تکامل اعمال کند.

 

همچنین، در استرالیا، کراکن پرونده‌ای را که توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) مطرح شده بود، از دست داد. دادگاه فدرال استرالیا حکم داد که Bit Trade Pty، که صرافی کراکن را در استرالیا اداره می‌کند، محصولات معاملاتی خود را بدون رعایت قوانین ASIC ارائه کرده است. این شکست‌های قانونی هم‌زمان با برنامه‌ریزی کراکن برای جذب سرمایه و آماده‌سازی جهت عرضه اولیه سهام در سال ۲۰۲۵ رخ داده است.


منبع : Cryptoslate