ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دستگیری مدیرعامل تلگرام به اتهام ارائه خدمات رمزنگاری غیرمجاز

2024/08/27
09:28
27

مقامات فرانسوی جزئیات جدیدی درباره دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، منتشر کردند. به گفته مقامات قضایی پاریس، دوروف به عنوان بخشی از یک تحقیقات گسترده درباره جرایم سایبری دستگیر شده است که شامل اتهامات مربوط به ارائه خدمات و ابزارهای "رمزنگاری" غیرمجاز است.

 

براساس بیانیه‌ای که توسط دادگاه قضایی پاریس منتشر شده، دوروف در روز شنبه، ۲۴ اوت ۲۰۲۴، در فرودگاه لو بورژه در حومه پاریس دستگیر و سپس در ساعت ۸ شب به بازداشتگاه منتقل شده است. این اقدام در چارچوب یک تحقیقات قضایی که از ۸ ژوئیه ۲۰۲۴ آغاز شده بود، صورت گرفت؛ تحقیقی که به دنبال یک بررسی اولیه توسط بخش مبارزه با جرایم سایبری دادستانی عمومی پاریس آغاز شده بود.

 

در این بیانیه آمده است که تحقیقات قضایی به اتهامات مختلفی از جمله "ارائه خدمات رمزنگاری بدون اعلامیه تأیید شده، ارائه ابزار رمزنگاری که صرفاً برای تأیید هویت یا نظارت بر صحت داده‌ها استفاده نمی‌شود، و واردات ابزار رمزنگاری بدون اعلام قبلی" باز شده است.

 

علاوه بر این، اتهامات دیگری از جمله همدستی در "داشتن تصاویر پورنوگرافی کودکان" و "پولشویی از طریق درآمدهای حاصل از جرایم گروه‌های سازمان‌یافته" نیز مطرح شده است.

 

دوروف به عنوان بخشی از تحقیقات جرایم سایبری تحت بازجویی قرار دارد و ممکن است تا ۲۸ اوت در بازداشت بماند. چندین چهره برجسته در دنیای ارزهای دیجیتال از دوروف حمایت کرده‌اند، از جمله ایلان ماسک، ویتالیک بوترین (مؤسس اتریوم)، جاستین سان (مؤسس ترون) و آناتولی یاکوونکو (هم‌بنیان‌گذار سولانا).


منبع : The block