ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تسویه اتهامات Abra با SEC بر سر فروش غیرمجاز اوراق بهادار رمزارزی

2024/08/27
09:33
13

شرکت Plutus Lending LLC که با نام Abra فعالیت می‌کند، به اتهام فروش اوراق بهادار رمزارزی بدون مجوز در سرویس Abra Earn توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد پیگرد قرار گرفت و اکنون این اتهامات را تسویه کرده است.

 

سرویس Abra Earn به کاربران آمریکایی اجازه می‌داد که با سپرده‌گذاری رمزارزهای خود، سود دریافت کنند. طبق ادعای SEC، Abra از دارایی‌های دیجیتال مشتریان برای تولید درآمد و پرداخت سود استفاده می‌کرد و همچنین اوراق بهاداری را عرضه و به فروش می‌رساند که از ثبت نزد SEC معاف نبودند.

 

در توافق با SEC، Abra بدون پذیرش یا رد اتهامات، موافقت کرده که از نقض مقررات ثبت‌نام قانون اوراق بهادار و قانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری خودداری کند و جریمه‌های مدنی‌ای که توسط دادگاه تعیین می‌شود را بپردازد.

 

طبق گزارش SEC، سرویس Abra Earn حدود ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز جمع‌آوری کرد که ۵۰۰ میلیون دلار آن متعلق به مشتریان آمریکایی بود. این اقدام Abra در فروش اوراق بهادار به ارزش نیم میلیارد دلار بدون رعایت قوانین ثبت‌نام، موجب نگرانی SEC شد، چرا که این قوانین برای تضمین اطلاعات کافی و دقیق به سرمایه‌گذاران طراحی شده‌اند. در سال ۲۰۲۳، هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس نیز علیه Abra و مدیرعامل آن به اتهام کلاهبرداری اوراق بهادار اقدام قانونی کرد.

 

Abra اعلام کرد که تمام دارایی‌های مشتریان سرویس Earn در سال ۲۰۲۳ به حساب‌های Abra Trade منتقل شده و هیچ ضرری به مصرف‌کنندگان وارد نشده است. این شرکت همچنان به فعالیت خود در ایالات متحده تحت عنوان Abra Capital Management، که یک مشاور سرمایه‌گذاری ثبت‌شده در SEC است، ادامه می‌دهد.


منبع : The block